Grunnkurs Oslo 9. april 2018

Publisert 1 april 2018

Kursdato : 9. april 2018

Vi tilbyr grunnkurs Oslo med oppstart 9. april.  Målet med grunnkurs er å bevisstgjøre deg på hvilke egenskaper hunden har og hvordan bruke det i treningen.

Grunnkurs Oslo 9. april 2018

Grunnkurs Oslo er basert på hunder som har gått valpekurs eller for hunder som ikke har gjennomført valpekurs som er over 6 mnd. Kurset  er for alle raser og hele familien er hjertelig velkommen!

Ønsker du en familiehund, har lyst til å drive med hundesport, har en hund som er vanskelig eller om du bare ønsker å lære mer, er dette kurset for deg og din hund.

Målet med grunnkurset er å bevisstgjøre deg på hvilke egenskaper hunden har og hvordan bruke det i treningen.  Det legges vekt på hvordan motivere, belønne, time og bryte adferd som ikke er ønsket. Det jobbes med de mest grunnleggende øvelsene som å gå pent i bånd, sitt, dekk,kontakt med fører, konsentrasjon, innkalling og bli. Alle øvelsene vil etter hvert gjennomføres med forskjellige former for forstyrrelser. Førerne lærer å motivere og belønne hunden riktig. Vi jobber mye med positiv forsterkning, dvs. godbiter, leke, riktig bruk av stemmen og kroppen.

I løpet av grunnkurs Oslo har vi en bruksdag og bydag. På bruksdagen møtes vi ved Hønefoten i Maridalen på en søndag. Alle som går på valpekurs og grunnkurs kommer denne dagen. Dette er en viktig dag hvor vi kommer ut av vår vanlige treningsplass og får mange nye hunder som forstyrrelse. Vi jobber med forskjellige øvelser, griller og avslutter dagen med hundesprint med flotte premier.

Kurset går over 10 ganger, 2 dager i uken.

Grunnkurset Oslo starter første kurskveld med teori uten hund fra kl 18:30 - 21:00. Teorien holdes ved Engebråten skole, Kapellveien 120, 0493 Oslo. Foredragsholder er Geir Marring eller Bjørn Erik Frigaard.

Klokkeslett for de praktiske treningene blir ikke fastsatt før noen dager før kursoppstart. Kursene våre starter etter kl 18:00 og varer 1 time og 30 min.

Geir Marring er eier av Oslo Hundeskole med mange års erfaring innen hund, trening og læringspsykologi. Han er landskjent for sine gode foredrag hvor hans evne til å formidle budskapet gir deg en god start på grunnkurset.

Bjørn Erik Frigaard har tjenestegjort i flere år som politisjef i Hundepatruljen på Romerike. Da han ble pensjonist begynte han å jobbe i Oslo Hundeskole med instruktørkurset, seek kurs og som foredragsholder. Hans lange erfaring og kompetanse med tjenestehunder og test av valp/hund, bidrar til et høyt nivå.

Kurset koster 2100,- og går over 10 ganger, 2 dager i uken. Vi har et pakketilbud som inneholder 3 kurs. Grunnkurs, hverdagslydighet og bronsemerke for 5300,-

Vi har flere kursplasser i Oslo:
Røa: (mandager/onsdager) Sørkedalsveien ved Garderleiren.
Økern: (tirsdager/torsdager og mandager/onsdager) Østre Aker vei 24.
Ryen: (mandager/onsdager) Sandstuveien 70 ved Phillipsbygget.

Oslo Hundeskole har instruktører som er spesialisert på familiehunden.

Kurset er lagt til rette for hele familien, både voksne og barn.

Du kan melde deg på vårt Grunnkurs Oslo kan du bestille her.

Påmeldingsknapp

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 eller an-magrit@oslo-hundeskole.no.

Håper vi ses på kursplassen!