Barn&Hund 2019 – meld deg på nå!

Publisert 20 november 2018

Nå har vi åpnet for å melde seg på leirsesongen for 2019, og påmeldingene strømmer på!

I 2019 har vi hundeleir for barn fra 8-12 år i uke 26,27,32,33 og 40,
og hundeleir for ungdommer 13-18 år i uke 26,27.32 og 40.

For å få plass på den uken du ønsker deg, er det lurt å være raskt ute. Meld deg på HER!

Populær hundeleir for barn arrangeres i sommer- og høstferien for hundeinteresserte barn fra 8-12 år og ungdommer 13-17 år på vakre Melnes Gård ca. 45 min øst for Oslo.

Ta med egen hund eller lån en av oss. Programmet passer for alle typer hunder. Bli med på en aktiv, spennende og lærerik uke med dyr og nye vennskap i fokus.

Vi tilbyr et 5 dagers kvalitetsopplegg utviklet av fagpersoner, med instruktører med høy kompetanse og lang erfaring.
Leiren drives av hundeinstruktør og barnevernspedagog Tanja Solstad Marring.
Agility, morsomme triks med hund, å lære mer om hundens atferd, kroppsspråk og kommunikasjon, samt hundestell, er alle sentrale temaer på leirene.
Det blir også tid til å treffe de andre dyrene på Melnes Gård, dra på badetur og andre fartsfylte aktiviteter.

SLIK KAN EN LEIRDAG SE UT:

• Vekking
  • Tisserunde med hundene
  • Frokost for barn/ungdommer og hunder
  • Tur med hundene
  • Formiddagns aktivitet. Eks agility,triksetrening, lydighet.
  • Oppsummering av aktiviteter og gjennomgang av ettermiddagens program.
  • Middag
  • Fritime. Frilek for barna med instruktører. Hundene trenger hvile denne timen.
  • Ettermiddagens aktivitet
  • Oppsummering av aktiviteter.
  • Kveldsmat for barn/ungdommer
  • Foring av hunder
  • Kveldstur
  • Legging

Barna vil bli delt inn i små grupper i alle aktiviteter hvor hundene er med. Dette for å kunne gi hver enkelt en bedre opplæring og oppfølging.

Da håper vi å se dere på hundeleir!

oldest
newest most voted
Torild Hallen
5 år siden

Hei. Jeg har en eurasier på 5 år som er god venn med min grandniese på 10år. Jenta har lyst til å melde seg på leir. Går det greit å ha med en hund som er vant til å sove med mennesker, mulig hun vil bjeffe litt…

Lily
5 år siden

Hei er det meningen å ha med telefon???