Hundesprell i Moelv 13-14 Juni

Publisert 31 mars 2015

Velkommen til Oslo Hundeskole avd. Hedmark/Oppland sitt arrengement Hundesprell, ved idrettshallen i Moelv 13-14 Juni. Vi har ulike aktiviteter med flinke instruktører som du og din hund kan prøve over to dager.

Lørdag og Søndag fra kl. 10.00- 17.00 har vi da satt opp flere heldags alternativer med en pause midt på dagen på 1 time. Det er da 2 dager med trening som du kan velge hvilken aktivitet dere vil ha.  Du kan prøve to forskjellige hundesporter i løpet av helgen.

Pris for denne helgen er 1500 -, og man må ha med egen mat og drikke. Vi har også et par stands som skal stå på plassen hele helgen, bl.a. fra Royal Canin hvor dere kan få informasjon og tips om for.

Minivalpekurs:

Alder: 4 - 12 mnd
Du og din valp vil få innlæringen i de grunnleggende øvelsene som bl.a. sitt og bli, innkalling, informasjon om valpetiden, på plass og legge grunnlaget for å få en sosial og fin familiehund. Denne økten passer for alle med valp eller de hundene som ikke har vært på kurs tidligere og vil lære de grunnleggende øvelsene.

Triks med hund:

Alder: 4 mnd - senior
Her skal vi leke, og gjøre forskjellige triks som fører/hund kan bygge videre på senere.  F.eks. slalom mellom bena,  rulle rundt, hoppe over en stang,  gjemsel o.s.v.

Spor:

Alder: 4 mnd - senior
Vi møter opp ved idrettshallen i Moelv kl 10.00 og kjører opp i Næroset hvor vi er i skogenog lærer å legge ut spor å gå duftspor. Denne dagen legges opp slik at den passer for både nybegynnere og de som har gjort det før.

Flyball:

Alder: 12 mnd - senior
Morsom aktivitet som handler om både hastighet, spenst og apportering. En lagsport som er på vei opp også i Norge. Her lærer de sporten som handler om å hoppe over hindrene i banen, ta ballen som kommer ut av ballboksen, og hoppe tilbake over banen og tilbake til eier.

Hverdagslydighet:

Alder: 6 mnd - senior
Denne økten er for deg som vil videreutvikle de øvelsene dere har, og jobbe med den hverdagslige lydigheten så du og din hund har glede sammen i hverdagen. Her tar vi også for oss de utfordringene man kan ha med sin hund, med flinke instruktører innenfor både Lydighet og adferd.

Rundering:

Alder: 12 mnd - senior
Vi møter opp ved idrettshallen i Moelv kl 10.00 og kjører opp i Næroset i skogen hvor vi lærer om å rundere med våres hund. I rundering må hunden bruke luktesansen sin og rundere i skogen for å finne evnt. mennesker (figuranter). Denne dagen blir lagt opp slik at den passer for både nybegynnere og de som har gjort dette tidligere.

Er du interessert i å delta, meld deg på gjennom nettsiden, ring Mette 47 90 80 52              eller send mail til mette@oslo-hundeskole.no

Bilde er tegnet av: Per Christian Nilseng