Neste Valpekurs starter i Tromsø, 26 mai

Publisert 10 mars 2020

valpekurs

Kursdato : Tirsdag/torsdag. Kveldstid i 4 uker

Oslo Hundeskole har holdt valpekurs siden 1992 og vi vet av erfaring hvor viktig det er å få en god start med deres nye familiemedlem. Derfor vil vi på valpekurset jobbe med å skape en god kontakt, forståelse og trygghet mellom valp og hundefører.

Fra valpen kommer hjem begynner treningen for å få en sosial og hyggelig familiehund. Det er viktig å komme i gang tidlig med utdanningen slik at hunden blir en god samfunnsborger! Hunden er mest formbar i ung alder og starter vi tidlig, blir veien videre enklere!

HVORFOR SKAL MAN GÅ VALPEKURS I OSLO HUNDESKOLE?

Valpekurset er for valper fra ca 3 til ca 7 mnd. Valpekurset passer både for deg som vil ha en velfungerende familiehund og for deg som vil drive med en form for hundesport.

Kurset bygger på positiv innlæring med grenser som er enkle å forstå, både for hund og fører. Valp og eier får hjelp til å bli en harmonisk flokk som fungerer og mestrer hverdagen.

Vårt mål er at du og valpen skal ha det moro sammen! Vi har et stort fokus på at dere får et godt samarbeid. Har vi et godt samarbeid, vil innlæring av viktige øvelser være enklere å lære inn!

Kurset er lagt til rette for hele familien, både voksne og barn. Alle er velkommen!

På valpekurset har vi fokus på:

• Få et godt samarbeid mellom valp og fører
  • Sosialisering
  • Miljøtrening
  • Håndtering ved pelsstell, kloklipp, helsesjekk m.m.
  • Lære deg å forstå din valp
  • Lek mellom valp og fører
  • Sitt
  • Bli
  • Innkalling
  • Konsentrasjon
  • Dekk/Ligg
  • Starten på å gå pent i bånd
  • Å svare på alle spørsmål
  • At valpen utdannes til å bli en god samfunnsborger!

I løpet av 8 kvelder lærer eierne å rose og motivere hunden riktig. Vi lærer inn forskjellige øvelser på en positiv og morsom måte. Vi jobber med å være oppmerksom på fører, konsentrere seg over lengre perioder, innkalling med forstyrrelser, sitt, sitt og bli, grunnlaget for å gå pent i bånd og grensesetting. Vi legger inn forstyrrelser etter hvert.

Første kurskveld er en teorikveld hvor det på en underholdende måte fortelles om noen grunnleggende ting for å få en god start med hunden. I løpet av valpekurset vil vi ha en bruksdag. På bruksdagen møtes alle som går på valpekurs og grunnkurs i skogen til en innholdsrik og sosial lørdag eller søndag. Dette er en viktig dag hvor hundene opplever å trene på et annet sted enn den kursplassen de vanligvis er på og møter nye hunder og mennesker. Vi trener på noen av de øvelsene vi er kjent med fra kursplassen, vi har en morsom økt i skogen hvor hunden skal finne oss og vi avslutter dagen med grilling og hygge og helt til slutt, en morsom hundesprint.

Valpekurset går to ganger i uken og det er 8 kursdager inkludert bruksdag. Det er kurs enten mandag og onsdag eller tirsdag og torsdag.

Informasjonen som står i denne artikkelen er veiledende og kursene kan ha små forskjeller i de forskjellige avdelingene. Les på avdelingens hjemmeside eller ta kontakt oss på 22 07 67 76 hvis du har noen spørsmål.

Gå til påmeldingssiden og finn deres kurs

På kurset lærer vi hundene:
Innkalling
Håndtering
Sitt
Sitt og bli sittende
Kontakt med fører
Å konsentrere seg over tid, selv om det er forstyrrelser rundt
Grensesetting
Forstå hunden din
Ønsker du å melde deg på vårt valpekurs i sommer, kan du bestille her.

Oppstarten i Tromsø holder vi på Tromsø i Tromsø MC sine lokaler (nabo til tele museet). Teorien vil vare mellom kl. 18.00- 21.00. Uten hund.

Kursene i Tromsø, som går over 4 uker, har praksiskveldene er i Forskningsparken i Breivika fra kl. 18.- til 19.00.

Se vår påmelding her.

OBS!Ta med vasinasjonspapirene til din hud.

Se film fra kurset her. Offentlig transport er meget bra til forskningsparken, siden vi er naboer med universitetet og sykehuset. Der trener vi inn de mest aktuelle lydighetsøvelsene gjennom aktiv trening med  lek og moro.
Til Straumsbukta kan en ikke benytte offentlig transport.
Meld dere på valpekurset i dag.

Med å ta dette kurset vil du forstå din valps ønsker og behov bedre. Dere vil kommunisere på en enklere og bedre måte. Dere vil få en enklere hverdag sammen. Synes du dette kurset høres lærerikt og spennende ut. I så fall er dette kurset noe for deg. Meld deg på nå, så sees vi på oppstarten.

Meld dere på nå, så er dere med.

Les mer om valpekurset til Oslo Hundeskole her!

1 Comment
oldest
newest most voted
hilde skaret
4 år siden

Hei
Vi flytter til tromsø 1.9, og vil da ha med oss vår valp. Ønsker et valpekurs, men starter alle kursene i august?