Valpekurs Sandefjord 6. desember 2016

Publisert 15 november 2016

valpekurs

Kursdato : 6. desember 2016

Valpekurs Sandefjord 6. desember 2016. Oslo Hundeskole har holdt valpekurs siden 1992 og vi vet av erfaring hvor viktig det er å få en god start med deres nye familiemedlem. Gi valpen den starten på livet den fortjener.

Valpekurs Sandefjord 6. desember 2016

Oslo Hundeskole har holdt valpekurs siden 1992 og vi vet av erfaring hvor viktig det er å få en god start med deres nye familiemedlem. Derfor vil vi på valpekurset jobbe med å skape en god kontakt, forståelse og trygghet mellom valp og hundefører.

Fra valpen kommer hjem begynner treningen for å få en sosial og hyggelig familiehund. Valpekurset passer for valper eller hunder uten erfaring fra kurs eller lydighetstrening. Valpekurset passer både for deg som vil ha en velfungerende familiehund og for deg som vil drive med en form for hundesport.

Sliter dere med valpebiting, tissing inne, ha på bånd, uro eller ønsker en god start med samarbeidet med din ny valp, er dette kurset for deg!

Kurset bygger på positiv innlæring med grenser som er enkle å forstå både for hund og fører. Valpen og eier får hjelp til å bli en harmonisk flokk som fungerer og mestrer hverdagen. Kursene er lagt til rette for hele familien, både voksne og barn.

Første kurskveld har vi teori hvor det på en underholdende måte fortelles om det grunnleggende for å få en god start med hunden. Teorien er ved  Runes Hundefor service, Møllegaten 12, Tønsberg. Kl 18.30-21.00

I løpet av 10 kvelder lærer eierne å rose og motivere hunden riktig. Vi lærer inn forskjellige øvelser på en positiv og morsom måte. Vi jobber med å være oppmerksom på fører, konsentrere seg over lengre perioder, innkalling med forstyrrelser, sitt, sitt og bli, grunnlaget for å gå pent i bånd og grensesetting. Vi legger inn forstyrrelser etter hvert.

På valpekurset legger vi grunnlaget for en trygg og sosial familiehund.

Valpekurs Sandefjord har 10 kurskvelder, to ganger i uken  Kurset holdes mandager og onsdager.  De praktiske treningene holdes ved Bugårdsparken.  Adressen er Stadionveien 9, 3214 Sandefjord.

Kurset koster 1950,- Vi har et pakketilbud med 3 kurs for 4900,-. (valpekurs, grunnkurs og hverdagslydighetskurs.)

I løpet av valpekurset i Sandefjord har vi en bruksdag fra kl 12:00 - 15:00. På bruksdagen møtes alle som går på valpekurs og grunnkurs i skogen til en innholdsrik og sosial lørdag eller søndag. Dette er en viktig dag hvor hundene opplever å trene på et annet sted enn kursplassen og de møter nye hunder og mennesker. Vi trener på noen av de øvelsene vi er kjent med fra kursplassen, vi har en morsom økt i skogen hvor hunden skal finne oss og vi avslutter dagen med grilling og en morsom hundesprint. Her deles valpekurs og grunnkurs opp og er heiagjeng for hverandre mens vi ser hvilke hunder som springer raskest etter familien sin. Her vanker det premier til de raskeste.

På valpekurset jobber vi med øvelser som;

-innkalling

-håndtering

-sitt

-bli

-kontakt med hundefører

-forstå hunden din

Vi lærer inn øvelsene på en positiv måte med hjelp av godbiter og riktig bruk av stemme og kroppspråk.

Når dere har gjennomført valpekurs, er dere klare for å begynne på grunnkurs.

Ønsker du å melde deg på vårt valpekurs Sandefjord, kan du bestille her.

Påmeldingsknapp

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 eller vestfold@oslo-hundeskole.no.

Håper vi sees på vårt valpekurs Sandefjord!