Valpekurs Lier 23. august

Publisert 7 juli 2018

valpekurs

Kursdato : 23.8.2018

Vi i Oslo Hundeskole avd. Buskerud ønsker å være med på å gi deg og valpen din en god start på livet sammen. Valpekurset passer for alle valper mellom 10 uker og seks måneder.

Fra den dagen du får med deg valpen hjem begynner treningen for å få en sosial og hyggelig familiehund. Valpekurset passer for valper eller hunder uten erfaring fra kurs eller lydighetstrening. Valpekurset passer både for deg som vil ha en velfungerende familiehund og for deg som vil drive med en form for hundesport.

Ønsker du er god start med samarbeidet mellom deg og den nye valpen din, er dette kurset for deg. Sliter dere med valpebiting, tissing inne, ha på bånd eller uro ønsker vi også å hjelpe dere med dette.

Kurset bygger på positiv innlæring med grenser som er enkle å forstå både for hund og fører. Valpen og eier får hjelp til å bli en harmonisk flokk som fungerer og mestrer hverdagen. Kursene er lagt til rette for hele familien, både voksne og barn.

På valpekurset legger vi grunnlaget for en trygg og sosial familiehund. I løpet av 10 kurskvelder lærer eierne å rose og motivere hunden riktig. Vi lærer inn forskjellige øvelser på en positiv og morsom måte. Vi jobber med å være oppmerksom på fører, konsentrere seg over lengre perioder, innkalling, sitt, sitt og bli, grunnlaget for å gå pent i bånd og grensesetting. Vi legger inn forstyrrelser etter hvert.

Første kurskvelden har vi teori (uten hund). Teorikvelden er 18.30 - ca. 21.00 og holdes på Pets Drammen (2. etg. CC, Brakerøya). Hit kommer Geir Marring eller Bjørn Erik Frigaard og deler av sin mangeårige erfaring med hund og hundetrening. Merk dagen: torsdag 23. august.

Valpekurset i Lier har 10 kurskvelder, en gang i uken. Kurset holdes torsdager kl. 18.00-19.15.  De praktiske treningene holdes ved Tranby skole, Tranby Torg, Lier. Kurset koster 2190,- kr. Vi har også et pakketilbud med 3 kurs for 5300,-. (valpekurs, grunnkurs og hverdagslydighetskurs).

I løpet av valpekurset har vi bruksdag (søndag) fra kl 12.00 - 15.00. På bruksdagen møtes alle som går på valpekurs og grunnkurs i skogen for en innholdsrik og sosial søndag. Dette er en viktig dag hvor hundene opplever å trene på et annet sted enn kursplassen. De møter nye hunder og mennesker. Vi har en morsom økt i skogen hvor hunden skal finne oss og vi avslutter dagen med hundesprint og grilling.

På valpekurset jobber vi med øvelser som:
- innkalling
- kontakt
- sitt / dekk
- sitt & bli / dekk & bli
- gå pent i bånd

Vi lærer inn øvelsene på en positiv måte med hjelp av godbiter og riktig bruk av stemme og kroppspråk.
Når dere har gjennomført valpekurs, er dere klare for å begynne på grunnkurs.

knapprmelddegpkurset

1 Comment
oldest
newest most voted