Grunnkurs Lier 23. august

Publisert 2 juli 2018

Kursdato : 23.8.2018

På grunnkurset ønsker vi å bevisstgjøre deg som hundeeier på hva som bor i hunden din, og på den måten bidra til å få best mulig samarbeid mellom deg og din hund. Vi fokuserer på trivsel og godt samarbeid mellom hund og fører. Vi vil at du skal lykkes!

Har du gått valpekurs og ønsker å fortsette? Ønsker du å ha en fungerende familiehund? Har du tanker om å drive med en form for hundesport? Har hunden din blitt litt vanskelig? Uansett hva grunnen måtte være er du og hunden din hjertelig velkommen på grunnkurs.
Kurset passer for hunder som har fullført valpekurs, eller som er over seks måneder.

Her jobber vi med å lese hunden på riktig måte for å kunne bruke best mulig verktøy for å trene frem en behagelig, lydig hund. Vanlige øvelser på grunnkurs er blandt annet:
- gå pent i bånd; en hund som ikke drar på tur er en behagelig turkamerat
- sitt / dekk - og bli
- lineføring
- passering
- innkalling
og andre øvelser det måtte komme ønsker om.

Første kurskveld har vi teori (uten hund). Teorikvelden er kl. 18.30 - ca. 21.00 på Pets Drammen (2. etg. CC, Brakerøya).
Hit kommer Geir Marring eller Bjørn Erik Frigaard og deler av sin mangeårige erfaring med hund og hundetrening.
Merk: Teorikvelden er en torsdag (torsdag 23. august). Resterende kurskvelder er tirsdager.

Geir Marring er eier av Oslo Hundeskole, og er en av Norges fremste innen hund, hundetrening og læringspsykologi. Han er viden kjent for sine lærerike, underholdende og entusiastiske foredrag.

Bjørn Erik Frigaard var tidligere politisjef i hundepatruljen på Romerike. De siste årene har han vært ansvarlig for å utdanne våre nye instruktører i tillegg til å holde seek kurs og foredrag. Hans lange erfaring med tjenestehunder og test av valp/hund er med på å gi deg et godt grunnlag for videre trening av hund.

Har du allerede hatt teorien i forbindelse med valpekurs, får du denne kvelden (torsdag 23. august) tilbud om praktisk trening på Brandengen skole, 19.00-20.00.
Påfølgende praktiske kurskvelder er på Tranby Skole tirsdager kl. 18.00-19.30.

Grunnkurset koster 2190,- kr og går over 10 kvelder inkludert teorikvelden og en bruksdag. På bruksdagen møtes vi en søndag ved Damtjern i Lier. Bruksdagen er i tillegg til å være en veldig hyggelig dag med lydighetstrening, søk, hundesprint og grilling. Det er en viktig og fin dag med nyttig miljøtrening og sosialisering.

Vi har også en pakkeløsning der du betaler 5300,- kr. for tre kurs (grunnkurs, hverdagslydighet og bronsemerke). På våre kurs betaler du per firbeint, ikke per tobeint, så hele familien er hjertelig velkommen. Vi legger vekt på at kursdeltakere i alle aldre skal oppleve læring under hyggelige forhold.

Er dette noe du har lyst å være med på? Meld deg på her: grunnkurs
Vi gleder oss til å se deg på kurs!