Instruktør

Publisert 6 mai 2017

Kursdato : 1.9.2017

Oslo Hundeskole har sin egen instruktørutdannelse hvor gode instruktører utdannes. I Buskerud er Johanne Nilsen snart ved veis ende på sin utdannelse til å bli instruktør.

OHS Buskerud: Hva fikk deg til å begynne på instruktørutdannelsen?
Johanne: Jeg syntes det var utrolig spennende å lære mer om hund, i tillegg virket hundeinstruktør  som noe jeg kunne trives med å være. Jeg valgte derfor å ta instruktørutdannelsen.

OHS Buskerud: Hva har du lært?
Johanne: Jeg har lært mye dette året. Både om håndtering av forskjellige typer hunder og forskjellige situasjoner. For å kunne bli instruktør må man kunne se hva hundene forteller deg, og ha kunnskap om språket deres. Vi har også hatt endel om ulven (siden hund stammer fra ulv), og hvor mye hunden fortsatt har igjen av det som stammer fra ulven.

OHS Buskerud: Hvilken (hunde)bakgrunn hadde du før du startet på instruktørutdannelsen?
Johanne: Jeg hadde kun hatt familiehund en liten stund før jeg begynte på instruktørutdannelsen, men har alltid hatt en kjærlighet for hunder, og passet mange forskjellige typer hunder tidligere.

OHS Buskerud: Hva vil du si til andre som vurderer å ta instruktørutdannelsen?
Johanne: Er du interessert i hund, synes det er spennende og ønsker å lære mer, anbefaler jeg det. Du lærer utrolig mye annet enn å "bare" være instruktør.

OHS Buskerud: Til slutt: Hva fikk deg til å starte med hund?
Johanne: Kjøp av en familiehund og det å starte på valpekurs fikk meg til å bli bitt av hundebasillen, og siden det har interessen vært der.

Går du med en instruktørspire i magen, eller har du bare lyst til å lære mer av hund, anbefales instruktørkurset på det varmeste. Neste instruktørkurs starter 1. september 2017. Instruktørkurset holdes i Oslo Hundeskoles lokaler i Oslo.

Les mer om instruktørkurset her: Instruktørkurs