AKTIVISERINGSKURS SOMMER uke 27 på BIRI

Publisert 30 mai 2017

Kursdato : 3/7-2017

Vi arrangerer aktiviseringskurs over fire dager hvor hver kveld vil inneholde et nytt tema i uke 27. Mandag 3/7 tilogmed Torsdag 6/7 på Biri.  Kurset varer 2 timer hver kveld.

Kurset passer for alle hunder og tilpasses hver enkelt ekvipasje på hundens – og hundeførers – premisser.

På dette kurset konsentrerer vi oss om samarbeidet mellom hund og fører, fokus og belønningsprinsipper. Vi vil gjennom kurset gi deg teknikker og verktøy til å takle hverdagslige utfordringer. Du og hunden din får gjennom kurset ny erfaring og kunnskap som gjør at dere møter utfordringer i hverdagen med en større trygghet.

Mandag:
Lek, motivasjon og triks.
Vi starter kurset med å lære å leke/motivere hunden. Byttelek, jakt og ”kamplek” etc. Når forståelsen for lek er påbegynt, kan vi gå videre på innlæring av triks. Vi bruker da i starten godbit som belønning og går over til lek der det er fordelaktig. Målet er at alle ekvipasjer skal ha en grunnleggende forståelse for lek, motivasjon og innlæring av triks når denne kvelden er over.

Tirsdag:
Passeringstrening og gå-pent-i-bånd.
Denne kvelden konsentrerer vi oss om å ha mer kontroll i hverdagen. Vi har fokus på gå pent i bånd og passering. Vi trener på teknikker hvor du kan trene på å gå pent i bånd og passere andre hunder / mennesker på en kontrollert måte – uten at hunden drar i båndet. Målet er at alle i løpet av kvelden skal få en god forståelse på hvordan jobbe med hunden i de daglige utfordrende situasjonene som kan oppstå i møte med andre.

Onsdag:
Innkallingstrening og bli-øvelser.
Vi fortsetter jobben med å ha mer kontroll i hverdagen. Vi fokuserer denne kvelden på innkallingstrening og bli-øvelser, med forstyrrelser. Vi tar med oss det vi har lært fra de to foregående kurskveldene om belønning, motivasjon, fokus og kontroll. Målet denne kvelden er at alle skal mestre utfordrende forstyrrelser under innkalling og bli-øvelser.

Torsdag:
Miljøtrening.
Vi tar med oss hunder og nyvunnet erfaring til Moelv sentrum. Vi kombinerer miljøtrening med fokus og kontroll. Vi jobber for å ha hunder som går pent i bånd, og som kan gjøre lydighetsøvelser i utfordrende omgivelser. Vi tar også med lek og triks fra første kurskveld. Målet med kvelden er at det skal være en hyggelig opplevelse for både to- & firbeinte, med mye mestring i utfordrende miljø.

Følg og lik oss gjerne på facebook siden vår:

Meld deg på ved å klikke her, eller kontakt Mette: mette@oslo-hundeskole.no eller mobil 47 90 80 52