Agility weekend kurs – Nybegynner

Publisert 25 september 2017

Kursdato : 14-15/10-2017

Agilitykurs weekend er for nybegynnere og kurset er tilrettelagt for alle aldre og størrelser. Kurset holdes på Melsom 14/10 og 15/10 2017 og er for dere som vil prøve en morsom hundesport med masse fart og spenning!

Agilitykurs  14/10 og 15/10

Vi arrangerer et weekendkurs fra kl 10:00 - 15:00 Lørdag og Søndag på Melsom Videregående Skole.

Agility er en hinderløype med hund. Hunden skal hoppe over, løpe gjennom eller balansere over en rekke ulike hinder. Dette ligner på mange måter utfordringer de kan møte ute i naturen, noe de synes er morsomt. Sporten kommer opprinnelig fra England, med utspring i fra hestesporten. Agility er et engelsk ord, og betyr rask og lett bevegelig.

Mange hunder, ikke minst i by områder, får for lite aktivisering. Agility stiller krav til disiplin, konsentrasjon og oppmerksomhet. Dette er derfor en meget sunn aktivitet for hunden. Hunden får utfoldet seg på mange måter noe både hund og fører synes er morsomt.

I løpet av helgen vil hunden lære alle hinderne og du blir trygg på hvordan føre hunden. Vi starter innlæringen rolig og i bånd slik at vi hjelper hunden til å klare alle utfordringer vi møter. Det er viktig at hunden lærer å gjennomføre alle hinderne riktig og at den blir trygg. I løpet av helgen vil du kunne ha hunden løs og vi lager en bane med de forskjellige hinderne.

Agilitykurset er for nybegynnere og koster 1500,-

Målet vårt er å samle hundeeiere for å lage et godt miljø rundt hundetrening.  Vi vil legge stor vekt på et positivt og sunt hundehold, hvor trivsel er viktig.

Ønsker du å melde deg på vårt Agilitykurs , kan du bestille her :

knapprmelddegpkurset

Lurer du på noe er det bare å ta kontakt på e post vestfold@oslo-hundeskole.no eller telefon 93050567.