God jul!

Publisert 6 desember 2019

Kursdato : Desember

Jula er en tid for kos, hygge, mye mat, gaver, julepynt og levende lys. Ikke nødvendigvis den tryggeste tiden å være hund.

Noen tips fra oss for å bevare hyggen og gleden i jula, uten at hunden tar skade av det.

Mat:
Den maten som vi forbinder med nytelse er for tobente - ikke for firbente. Sjokolade, rosiner, nøtter og ribbe er eksempler på mat som ikke er bra for dyra våre. De kan i verste fall bli forgiftet.

Julepynt:
Juleplanter, gavepapir, gavebånd og barnas gaver kan også være farlig for de firbente. Julekuler kan knuses og få skarpe kanter, de mest vanlige juleplantene er stort sett giftige for hunden, barneleker kan sette seg fast i halsen/tarmen til hunden.

Julegave:
Mange tenker å gi bort dyr i gave til håpefulle barn. Da bør man som voksen være klar for å være delansvarlig for den firbente. En hund innebærer mye ansvar, "mye" økonomi, og varer i mye mer enn et år.

Ta vare på hunden og hverandre i julen. Bruk tiden på turer, trening og kos. Husk også at nyttår med raketter er til glede for oss på to ben. Hunden trenger ro og trygghet når det står på som verst. Det kan også være lurt å ha hunden å bånd i tiden rundt nyttår for å forhindre at den stikker av om den blir skremt av en plutselig rakett.

Vi vil ønske alle en riktig god, hunde-/dyrevennlig jul og et godt, hunde-/dyrevennlig nyttår. Nyt tiden sammen - både to- & firbente. 🙂

Ønsker du deg kurs i julegave? Hos oss er alle velkommen på kurs!
Nye kurs starter allerede 6. januar. Ta kontakt for evt. julegaverabatt.
Kursoversikt finner du her: kurs Buskerud