Valpekurs i Oslo fra 22. april 2024

Publisert 19 mars 2024

Kursdato : Fra 22. april 2024

Fra valpen kommer i hus starter treningen med å få en sosial, trygg og hyggelig familiehund. Det kan være litt overveldende den første tiden så vi har samlet noen nyttige tips du kan starte med allerede nå: Nyttige tips

Valpekurs i Oslo fra 22. april 2024

Det er viktig å komme i gang tidlig med trening slik at hunden blir en god samfunnsborger! Valpen er mest formbar i ung alder og starter vi tidlig, blir veien videre enklere!

Valpekurset er for valper fra ca. 3 til ca. 7 mnd. Kurset passer både for deg som vil ha en velfungerende familiehund og for deg som har ambisjoner om å konkurrere i en hundesport.

Kurset vårt bygger på positiv innlæring med grenser som er enkle å forstå, både for hund og eier. Du får hjelpen du trenger for at du og familien blir en harmonisk flokk som fungerer og mestrer det livet den skal være en del av.

Vårt mål er at du og valpen skal ha det moro sammen og at dere får et godt samarbeid. Har vi et godt samarbeid, vil innlæring av viktige øvelser være enklere å lære inn!

Kurset er lagt til rette for hele familien, både voksne og barn. Alle er velkomne!

På valpekurset starter vi med innlæring av disse øvelsene:

• Samarbeid mellom valp og eier
  • Sosialisering – hvordan oppføre seg rundt andre hunder
  • Konsentrasjon
  • Sitt
  • Innkalling
  • Bli – hvordan starte treningen
  • Dekk/Ligg
  • Miljøtrening – håndtere forskjellige situasjoner
  • Lære deg å forstå din valp
  • Lek mellom valp og fører
  • Starten på å gå pent i bånd

I løpet av kurset vil du lære deg å rose og motivere valpen riktig. Vi jobber med forskjellige øvelser på en positiv og morsom måte som gjør at treningen hjemme blir enkelt. Vi skal også gå igjennom temaer som klo klipp, pels stell, helsesjekk og hjemme alene trening.

Valpekurset går over 8 ganger, 2 ganger pr uke i 4 uker

Det blir opphold i kurset på dager som faller på en helligdag.

• 1 kveld med teori fra 18:30-ca. 21:00
  • 7 kurskvelder på kursplassen kl. 18:00-19:15

Vi har flere kursplasser i Oslo. Du kan velge mellom Røa, Ryen og Bjølsen.

Røa: mandager/onsdager i Sørkedalsveien 150, 0754 Oslo

Ryen: mandager/onsdager i Sandstuveien 70, 0680 Oslo

Bjølsen Skole: mandager/onsdager i Maridalsveien 172, 0469 Oslo

Pris for kurset er NOK 2200,-

Vi har et pakketilbud med 3 kurs for 5700,- Pakken må kjøpes før kurset starter.  (valpekurs, grunnkurs og hverdagslydighetskurs.)

Velg Pris + Pakke 3500 fra rullgardinen dersom du vil benytte deg av pakketilbudet. Prisen for første kurset betaler du ved påmelding, så mottar du faktura på epost for resterende beløp.

HVORFOR SKAL MAN GÅ VALPEKURS I OSLO HUNDESKOLE?

Ønsker du å melde deg på vårt valpekurs, kan du bestille her.

Påmeldingsknapp

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 (taste valg 1-1) eller anette@oslo-hundeskole.no.

Håper vi sees på vårt valpekurs!

Følg oss gjerne på facebook.

facebook_2015_logo_detail

5 1 vote