Hverdagslydighet 23 og 24. april

Publisert 7 april 2019

Grunnkurs

Kursdato : 23 og 24. april 2019

Hverdagslydighet 23 og 24. april (videregående kurs) I løpet av hundekurset jobber vi med de grunnleggende øvelsene som er viktig for at du har en god familiehund som fungerer i hverdagen. Kurset er lagt til rette for hele familien.

Hverdagslydighet 23 og 24. april

Hundekurset viderefører øvelsene fra grunnkurset og vi setter mer krav til både hund og fører. Vi legger stor vekt på å ”utdanne” fører slik at samarbeidet mellom hund og førere er optimal. I løpet av hundekurset jobber vi med de grunnleggende øvelsene som er viktig for at du har en god familiehund som fungerer i hverdagen.

Hverdagslydighetskurset er for deltagere som har gjennomført grunnkurs og dette er et viktig kurs hvor vi hjelper deg med de utfordringene du har. Er vi tidlig ute med å stoppe uønsket adferd, vil det hjelpe deg til å få et enklere hundehold. Unghunden har kommet inn i "tenårene" og vi får flere utfordringer. Hundens kjønnsmodning og hormonelle ubalanse gjør at hverdagen for både hund og eier settes på prøve.

Vårt fokus er trivsel og godt samarbeid mellom hund og fører! Vi vil at du skal lykkes!

Vi legger til mye forstyrrelser under øvelsene. Vi jobber på dette kurset med å få forsterkerne vekk. Dvs. at vi ikke trenger å ha go`biten og leken synlig for hunden. Kurset er mye mer enn et vanlig hundekurs. Vi ønsker å bevisstgjøre hundeeiere til å være ansvarsbevisste og at hunden har gode manerer, både i hjemmet og i samfunnet. Noen av øvelser vi har er lineføring, fri ved foten, stå under marsj, møte og passeringer med mennesker og hunder, innkalling, sitt/dekk og bli. Deltagerne vil få innføring i spor som er en morsom og fin aktivitet for hunden.

Den siste kurskveld testes hund og fører opp i en hverdagsprøve. På prøven ser dommer på samarbeidsevne, toleranse for andre hunder og mennesker og flere øvelser. Består ekvipasjen testen, deler dommer ut et ”Hundeeier- bevis”

Forutsetning for å delta på dette kurset, er gjennomført grunnkurs.

Kurset går over 9 ganger, 2 dager i uken og koster 2250,-

Avdelingen har kursplass på:

• Storøya skole, Fornebu (mandager/onsdager og tirsdager/torsdager)
  • Kjørboparken, Sandvika (mandager/onsdager og tirsdager/torsdager)

Hverdagslydighetskurset (videregående kurs) inneholder trening med stor variasjon av innhold og forstyrrelser. Kontroll av hund i hverdagen er viktig. Har du gjennomført valpekurs og grunnkurs er neste skritt hverdagslydighetskurset.

Kurs i hverdagslydighet forutsetter basis ferdigheter fra grunnkurs e.l. Et videregående kurs der kontroll generelt i hverdagen prioriteres. Innkalling, miljøtrening, kontroll av "løs" hund, utfordrende bydager, gå bak, stå og bli-øvelser mm. Vi ønsker å legge mer vekt på kommandoer med forstyrrelser for at du skal få enda bedre kontroll på hunden i hverdagen

God hverdagslydighet er noe hunden din trenger. Våre instruktører ønsker å lære deg som hundeeier enkle, positive teknikker, samt forståelse for trening med metodevalg tilpasset deg og din hund. Vi bruker positiv forsterkning med stor vekt på kontroll, motivasjon og belønning. Målet er å hjelpe deg på veien til en god familiehund

Kurs i hverdagslydighet er riktig vei til bronsemerke, agility weekendkurs intro eller andre spesialkurs for deg og din hund

Ønsker du mer info, kontakt oss på tlf 22077667 eller ab@oslo-hundeskole.no

knapprmelddegpkurset

Håper vi ses!

oldest
newest most voted
åsmund pedersen med Mentor
5 år siden

Hei Kim .
Har nå gått grunnkurs med Mentor . Er det mulig å ta hverdagslydighet 1 dag i uken og da over 2 kursrekker ?
åp