Valpekurs Fornebu og Sandvika 23 og 24. april

Publisert 13 april 2019

Valpekurs Fornebu og Sandvika

Kursdato : 23 og 24. april 2019

Valpekurs Fornebu og Sandvika 23 og 24. april. Gi valpen den beste starten! Sliter dere med valpebiting, tissing inne, ha på bånd, uro og/eller ønsker en god start med samarbeidet med din ny valp, er dette kurset for deg! Kurset er lagt til rette for hele familien!

Valpekurs Fornebu og Sandvika 23 og 24. april

Fra valpen kommer hjem begynner treningen for å få en sosial og hyggelig familiehund.

Valpekurset passer for valper eller hunder uten erfaring fra kurs eller lydighetstrening. Valpekurset passer både for deg som vil ha en velfungerende familiehund og for deg som vil drive med en form for hundesport.

Valpekurset er for valper mellom ca 3 - 6. mnd.

Sliter dere med valpebiting, tissing inne, ha på bånd, uro eller ønsker en god start med samarbeidet med din ny valp, er dette kurset for deg!

Kurset bygger på positiv innlæring med grenser som er enkle å forstå både for hund og fører. Valpen og eier får hjelp til å bli en harmonisk flokk som fungerer og mestrer hverdagen. Kursene er lagt til rette for hele familien, både voksne og barn.

Valpekurset går over 9 ganger 2 dager pr uke.

Avdelingen har kursplass på:

• Storøya skole, Fornebu (mandager/onsdager og tirsdager/torsdager)
  • Kjørboparken, Sandvika (mandager/onsdager og tirsdager/torsdager)

Praktisk trening for valpene er 1 time fra kl. 18.00 eller senere på kvelden.

I løpet av 9 kvelder lærer eierne å rose og motivere hunden riktig. Vi lærer inn forskjellige øvelser på en positiv og morsom måte. Vi jobber med å være oppmerksom på fører, konsentrere seg over lengre perioder, innkalling med forstyrrelser, sitt, sitt og bli, grunnlaget for å gå pent i bånd og grensesetting. Vi legger inn forstyrrelser etter hvert.

Kurset koster 2500,-

Vi har et pakketilbud med 3 kurs for 5800,- Pakken må kjøpes før kurset starter.  (valpekurs, grunnkurs og hverdagslydighetskurs.)

En av kursgangene er en bruksdag hvor alle som går valpekurs og grunnkurs møtes på en lørdag eller søndag. På bruksdagen jobbes det med øvelser som vi har gjennomgått og trent på kursplassen, samt innkalling og sportrening. Vi griller, og avslutter dagen med hundesprint hvor de raskeste får fine premier. Bruksdagen er fra kl 12:00 - 15:00.

Valpekurset gir dere treningsmuligheter med fremgang og ekspertråd hele veien. Du får hjelp til å forstå utfordringene med hund og hundetrening. Vi ønsker å gi deg trygghet og forståelse for din hund. Vårt mål er at du fortjener en sosial, lydig, trygg og glad hund. Alle med hund bør ta ansvar for oppdragelse med belønning og grensesetting. Vi ønsker også at din hund skal være en rollemodell for andre valper i fremtiden. Din valp vil motta og etterlate seg inntrykk etter møte med andre hunder. Disse bør være positive og basert på god oppførsel under din kontroll. En god start kan være enkelt å gjennomføre. Bare du vet hva du skal gjøre for å lære valpen det du vil. Tenk langsiktig i din trening med valp uansett, uten at det betyr å "utsette treningsresultater" eller hindre valpens utvikling. Vår jobb er å gjøre din valp tryggere på deg uten så mange konflikter på veien til den perfekte familiehunden. Kurset legger alle forhold til rette for å gi deg og din valp det beste grunnlaget for en trygg start.

Valpekurset passer for alle valper fra 10 uker til ca.6.mnd. Det er viktig at valpen får de første ukene med "flokken sin" som er deg og dine nærmeste, men treningen starter fra dag 1. Når valpen har passert 10 uker er det perfekt å komme i gang med kurs i trygge omgivelser. Tenk hvilken mulighet du/dere får til å bli godt kjent med valpen og "språket" til din hund

Valpekurset passer best for deg som vil ha en velfungerende familiehund. Den beste starten gir dere den beste familiehunden. Vi hjelper dere med masse positiv og nyttig erfaring i den viktigste fasen i valpens liv

På valpekurset vil eieren lære seg å forstå sin valp bedre. Forskjellige øvelser brukes aktivt og passivt på en positiv og morsom måte. Oppmerksomhet, selvkontroll, kontroll, konsentrasjon, det grunnleggende for innkalling, sitt, sitt og bli, gå pent i bånd, kontroll i møtesituasjoner og grensesetting generelt med positiv avslutning for valpen og eier. Dere lærer å "lese hunden" enda bedre og tilegner dere selv mer kunnskap om avlæring, innlæring, generalisering og bevisstgjøring. Vi trener alltid med positiv intensjon og bruker alltid forsterker som belønning!

Valpekurset bygger på positiv innlæring med grenser som er enkle å forstå både for hund og eier. Du og valpen får hjelp til å bli en velfungerende "flokk" og vil oppleve mindre konflikter i fremtiden. Det er flere grunner til adferden hos din valp. Vi ønsker å lære dere å unngå disse læringssituasjonene. Når du møter andre hunder skal du ikke gå omveier for å passere. Du skal gå sammen med hunden din uten å bli dratt avgårde og ha kontroll og glede. Ikke frykt og usikkerhet. Mange "instruktører" anbefaler å ta omveier. Bare ikke her.

Har du spørsmål ring 22 07 67 76 eller mail  ab@oslo-hundeskole.no

knapprmelddegpkurset

Håper vi sees på vårt valpekurs!