Valpekurs

Har du fått deg valp?

Ønsker du å få en hund som hører på deg?

Da er valpekurs det viktigste kurset du kan ta!

Du får den lille søte krabaten inn i hus når den er rundt 8 uker gammel. Den er bare så god, og dådyr øyne som kan smelte hvilket som helst hjerte.

Det tar ikke lang tid før den blir husvarm. Den henger i gardinen, tygger på sko og tisser over alt!

Etter hvert blir den mer og mer utforskende også. Når dere er ute, så er plutselig ikke du så veldig interessant lengre. Nå vil den snuse litt her og der, sjekke ut nabo katten og får stadig raptus innendørs.

Høres dette kjent ut?

Du er ikke alene! Det er litt sånn det er å bli "småbarns foreldre" til en valp.

Hva får du på et valpekurs?

På valpekurset får du hjelp til å takle de vanligste utfordringene:

• Valpebiting.
  • Husren.
  • Hjemme alene trening.
  • Kontrollere den høye energien.

På valpekurset har vi fokus på:

• Få et godt samarbeid mellom valp og fører
  • Sosialisering
  • Miljøtrening
  • Håndtering ved rotrening, pelsstell, kloklipp, helsesjekk m.m.
  • Lære deg å forstå din valp
  • Lek mellom valp og fører
  • Sitt
  • Bli
  • Innkalling
  • Konsentrasjon
  • Dekk/Ligg
  • Starten på å gå pent i bånd
  • Å svare på alle spørsmål
  • At valpen utdannes til å bli en god samfunnsborger!

Det viktigste av alt som du får på et valpekurs er:

Vi bygger en solid grunnmur!

En solid grunnmur som består av:

• Et god forhold mellom eier og hund.
  • Motivasjon til trening, finne gode belønninger.
  • Å bygge gode vaner.

Du får lære gode og enkle teknikker på hvordan lære inn ulike øvelser. Øvelser som vil hjelpe dere til å takle hverdagen best mulig.

Kurset bygger på positiv innlæring med grenser som er enkle å forstå, både for hund og fører. Valp og eier får hjelp til å bli en harmonisk flokk som fungerer og mestrer hverdagen.

HVORFOR SKAL MAN GÅ VALPEKURS I OSLO HUNDESKOLE?

Valpekurset er for valper fra ca 3 til ca 7 mnd. Valpekurset passer både for deg som vil ha en velfungerende familiehund og for deg som vil drive med en form for hundesport.

Valpekurset går to ganger i uken og det er 8 kursdager inkludert bruksdag. Det er kurs enten mandag og onsdag eller tirsdag og torsdag.

Informasjonen som står i denne artikkelen er veiledende og kursene kan ha små forskjeller i de forskjellige avdelingene. Les på avdelingens hjemmeside eller ta kontakt oss på 22 07 67 76 hvis du har noen spørsmål.

PS!

Er du med på neste oppstart, som er fra 20. november, får du online valpekurs med på kjøpet. Og det helt gratis!

Finn valpekurs i din avdeling:

Avdeling Asker og Bærum
Avdeling Bergen
Avdeling Follo
Avdeling Oppland
Avdeling Tromsø
Avdeling Østfold
Avdeling Buskerud
Avdeling Oslo
Avdeling Romerike
Avdeling Vestfold og Telemark
Avdeling Øvre Romerike