Valpekurs 2. / 3. mai 2022

Publisert 22 mars 2022

Kursdato : 2./3. mai 2022

La oss være med på å gi deg og valpen din en god start!
Valpekurs er første steg i valpens utdanning.

I det valpen kommer hjem begynner treningen for å få en sosial og hyggelig familiehund. Det er viktig å komme i gang tidlig med utdanningen slik at hunden blir en god samfunnsborger! Hunden er enklest å forme i ung alder. Starter vi tidlig, blir veien videre enklere!

Valpekurset er for valper fra ca 3 til ca 6 mnd. Valpekurset passer både for deg som vil ha en velfungerende familiehund og for deg som vil drive med en form for hundesport.

Kurset er basert på positiv innlæring med grenser som er enkle å forstå, både for hund og eier. Valp og eier får hjelp til å bli en harmonisk flokk som fungerer og mestrer hverdagen - sammen.

Vårt mål er at du og valpen skal ha det moro sammen. Vi har stort fokus på at dere får et godt samarbeid. Med godt samarbeid blir innlæring av viktige øvelser enklere å lære inn!

På valpekurset har vi fokus på:

• Godt samarbeid mellom valp og fører
  • Sosialisering
  • Lære deg å forstå din valp
  • Lek mellom valp og fører
  • Sitt
  • Bli
  • Innkalling
  • Konsentrasjon
  • Dekk/Ligg
  • Starten på å gå pent i bånd
  • Håndtering/stell av hund
  • Svare på dine spørsmål
  • Utdanne valpen til å bli en god samfunnsborger

I løpet av kurset lærer eierne å rose og motivere hunden riktig. Vi lærer inn forskjellige øvelser på en positiv og morsom måte. Vi jobber med å være oppmerksom på fører, konsentrere seg over lengre perioder, innkalling, sitt, sitt og bli, gå pent i bånd og grensesetting. Vi legger inn forstyrrelser etter hvert.

Valpekurset går over 8 ganger, 1 time og 15 minutter per kveld.
Lier
: Kurset er mandager og onsdager, 18.00-19.15. Dette holdes ved Tranby skole på Tranby.
Drammen: Kurset er tirsdager og torsdager, 18.00-19.15. Dette holdes ved Bruparken under E18-brua på Strømsø; Tordenskiolds gate/Christian Bloms gate.
Pris: 2200,-

Meld deg på et av kursene her:
Mandag/onsdag Kurset går i Lier, ved Tranby skole.
Tirsdag/torsdag Kurset går i Drammen, ved Bruparken under E18-brua på Strømsø.

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 / 99791252 eller buskerud@oslo-hundeskole.no
Vi gleder oss til å se deg på kursplassen!