Grunnkurs fra 18. og 19. september

Publisert 30 august 2023

Kursdato : Grunnkurs fra 18. og 19. september

Fokuset på grunnkurs er trivsel og godt samarbeid mellom hund og eier. Vi vil at dere skal lykkes – sammen!

Valpekurs Fornebu og Sandvika 23. mai

Har du gått valpekurs og ønsker å fortsette? Ønsker du å ha en fungerende familiehund? Har du tanker om å drive med en form for hundesport? Har hunden din blitt litt vanskelig? Vil du finne på noe morsomt og meningsfullt - sammen med hunden din?
Uansett hva grunnen måtte være er du og hunden din hjertelig velkommen på grunnkurs.
Kurset passer for hunder som har fullført valpekurs, eller som er over seks måneder.

På grunnkurset jobber vi med å lese hunden på riktig måte for å kunne bruke best mulig verktøy for å trene frem en behagelig, lydig hund.

På grunnkurset har vi fokus på:

• Godt samarbeid mellom hund og eier
  • Sosialisering
  • Gå pent i bånd; en hund som ikke drar på tur er en behagelig turkamerat
  • Lek mellom hund og eier
  • Sitt / dekk / stå - og bli
  • Innkalling
  • Lineføring
  • Passering
  • Håndtering / stell av hund
  • Svare på dine spørsmål

I løpet av kurset lærer eierne å rose og motivere hunden riktig. Vi lærer inn forskjellige øvelser på en positiv og morsom måte. Vi jobber med at hunden skal være oppmerksom på fører, konsentrere seg over lengre perioder, innkalling, sitt, sitt og bli, gå pent i bånd og grensesetting. Vi legger inn forstyrrelser etter hvert.

Om kurset:
Grunnkurset går over 8 ganger, 1,5 time per kveld. Vi har et kurs i Lier, et i Drammen.
Pris: 2200,- kr.

Drammen:
tirsdager og torsdager, 19.30-21.00 på Brandengen skole.
Adr.: Iver Holters gate 48, Drammen.
DRAMMEN

Lier:
mandager og onsdager, 19.30-21.00 på Tranby skole.
Adr.: Tranby Torg, Lier.

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 / 99791252 eller buskerud@oslo-hundeskole.no
Vi gleder oss til å se deg på kursplassen!