Fokus og Kontroll 26. – 27. november Fornebu

Publisert 22 oktober 2022

Kursdato : 26. - 27. november 2022

Vi arrangerer Fokus og Kontroll 26. – 27. november på Fornebu . Dette kurset er for for deg som ønsker å jobbe med kontroll i viktige hverdagsøvelser . Vi har fokus på gå pent i bånd, Innkalling, passeringstrening og bliøvelser med forstyrrelser.

Fokus og Kontroll 26. - 27. november Fornebu

Kurset er for deg som ønsker å ha mer kontroll i hverdagen. Vi har fokus på gå pent i bånd, Innkalling, passeringstrening og bliøvelser med forstyrrelser.

Hunden går igjennom 3 kritiske faser frem til de er ca 24 mnd, og det i disse periodene at hunden tillegger seg unoter/uvaner som gir hundefører utfordringer i hverdagen. Det er viktig å komme i gang med treningen, slik at du lærer å forstå hunden. Hvordan belønne riktig adferd og hvordan bryte uønsket adferd.

Alle ønsker en harmonisk hverdags med hunden hvor en kan nyte turer i naturen og i bymiljø. Dessverre er det mange som har vanskeligheter med kontroll i hverdagen og både hund og eier blir stresset.

Vi legger til mye forstyrrelser under øvelsene. Vi jobber med å få forsterkerne vekk. Dvs. at vi ikke trenger å ha godbiten og leken synlig for hunden for at den skal utføre øvelsene. Kurset er mye mer enn et vanlig hundekurs. Vi ønsker å gjøre hundeeier ansvarsbevisst og at hunden er en god samfunnsborger!

Vårt fokus er trivsel og godt samarbeid mellom hund og fører! Vi vil at du skal lykkes!

Vi skal jobbe med samarbeid mellom hund og fører, finne riktig belønningform og forsterker. Dette for å skape et større fokus fra hunden opp mot fører.

Vi jobber med innkalling, passering og kontroll i alle situasjoner.

Vi trener på teknikker om hvordan du kan trene på å gå pent i bånd og passere andre hunder og mennesker uten at hunden drar i båndet og/eller er utagerende.

Vårt Fokus og Kontroll kurs holdes ved Storøya Skole på Fornebu

Kurset er for alle raser i alle aldre.

Kurset går over en helg, lørdag og søndag fra kl 10:00 - ca 15:00. Kurset koster 2100,-

Ønsker du å melde deg på vårt Fokus og Kontroll kurs, kan du bestille her.

knapprmelddegpkurset

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 eller ab@oslo-hundeskole.no.

Håper vi sees på vårt kurs i Fokus og Kontroll!