Barn & Hund leir, utfyllende info

Publisert 12 mars 2024

Kursdato : Uke 26,27,32,33 og 40

Her forsøker vi å svare på de mest stilte spørsmålene som kommer opp i forkant av Barn og Hund – leir.

HVEM SOVER HVOR PÅ BARN OG HUND LEIR:

Barn/Ungdom:
Vi har hyggelige fellesrom som barna/ungdommene blir fordelt i. Vi deler jenter, gutter og ungdommer i ulike hus.
Vi tar hensyn til barnas ønsker om hvor de vil sove og hvem de vil være med når vi setter opp gruppene i forkant av leir.
For at alle skal føle at de kjenner noen, har vi  "bli kjent-leker" før vi fordeler rom.

Hund:
Hundene har også sine egne rom. Noen hunder roer seg best på små trygge plasser i bur, mens andre liker større hundegårder. Det er viktig at hundene også har en fin leiruke, så gode oppstallingsplasser for hundene har høy prioritet.
Vi har et tett program for hundene hele uken, så derfor er det viktig at de får hvile på en skjermet, rolig plass i pausene.

Instruktørene:
Barn og hund-instruktørene sover i samme hus som barna, og i umiddelbar nærhet av ungdommene.

PRIS:
Leiren koster kr 6700,-

MAT:

Barn/Ungdom:
Vi serverer god, næringsrik mat som gjør at barna og ungdommene får den energien de trenger gjennom dagen.
Vi har også mellommåltider med frukt, kjeks, vann mm.
Har barnet matallergier, er det viktig at vi får beskjed om dette, slik at vi kan legge til rette for ham/henne.

Hund:
Alle hundene vil bli tilbudt Royal Canin tørrfor, tilpasset deres behov.
Hundene har også mulighet til å ha med eget for om det er ønskelig.

SLIK KAN EN LEIRDAG SE UT:

• Vekking
  • Tisserunde med hundene
  • Frokost for barn/ungdommer og hunder
  • Tur med hundene
  • Formiddagens aktivitet. Eks agility,triksetrening, lydighet.
  • Oppsummering av aktiviteter og gjennomgang av ettermiddagens program.
  • Middag
  • Fritime. Frilek for barna/ungdommen med instruktører. Hundene trenger hvile denne timen.
  • Ettermiddagens aktivitet
  • Oppsummering av aktiviteter.
  • Kveldsmat for barn/ungdommer
  • Foring av hunder
  • Kveldstur
  • Legging

Barna/ Ungdommene vil bli delt inn i små grupper i alle aktiviteter hvor hundene er med. Dette for å kunne gi hver enkelt en bedre opplæring og oppfølging.

SVAR PÅ OFTE STILTE SPØRSMÅL:

• Vi har fem barn pr voksen instruktør. I tillegg har vi med oss dyktige ungdomsinstruktører som er med og hjelper til der det trengs.
  • Vi gjennomfører Hjerte-lungeredningskurs og førstehjelpskurs i forkant av leirsesongen hvert år.
  • Vi samarbeider med Sinsen dyreklinikk, og har alltid tilgang til veterinær.
  • Vi gjennomfører brannøvelser med barn og ungdommer første leirdag.
  • Vi har flere andre dyr på gården som vi kan gi litt oppmerksomhet og godbiter, om vi får tid til det.

Har dere fortsatt spørsmål som dere ikke har fått svar på, ta gjerne kontakt på
tlf 40483000, eller send en mail til barnoghund@oslo-hundeskole.no

For å melde deg på Barn & Hund- leir, trykk her

oldest
newest most voted
Hillevi Braathen

Hei,
Jeg har en datter på 15 år (blir 16 i aug.), og vi har hund. Er det fortsatt ledig plass på Barn og hund denne sommeren? Er den kun for barn, eller har dere egne leirer for ungdom og hund?

Hei!
Ungdomsleir i uke 27 skal det fortsatt være ledig plass for en jente!
(https://kurs.oslo-hundeskole.no/participant/arrangement.aspx?id=216476)
Du kan også kontakte Monika Carlsen
barnoghund@oslo-hundeskole.no

Ha en fin sommer 🙂

Jorunn
5 år siden

Er det ledig plass for gutt 13 år på sommerleir?
Mvh. Jorunn

Ørnulf Martinsen
4 år siden

Umulig å komme gjennom på tlf.i oppgitt tid. Det må ordnes. Resultat engstelige barn og foreldre.Ring meg på 91158648.JohannaE.Bergs morfar.

4 år siden

Får man glutenfri og laktosefri mat vis man er allergisk?

Reply to  Hei!

Hei. Ja, dette tar vi hensyn til så lenge vi får god informasjon om dette skriftlig i forkant av leir via påmeldingsskjema 🙂

4 år siden

Vis man er allergisk mot gluten og laktose får man da allergivennlig mat? (Ikke hunden altså)

Reply to  Hei!

Gry
4 år siden

Hei har en datter på 12 blir 13 nå i høst. Kan hun da være med på aldersgrense 13 og opp ?

Reply to  Gry

Da kan hun velge mellom barneleir eller ungdomsleir, ettersom hva som passer dere best 🙂

Marianne Lyngaas Olsen

Hei
Jeg lurer på å melde på min datter som blir 14 år i april. Vi har en valp som ble født 13.12.19 er valpen for ung å være med på sommerleir i sommer?

Redaktør

Hei Marianne
Valpen må være fylt 6 mnd,så det holder akkurat, det ;o)

Mvh Monika, Barn & Hund