Barn & Hund leir, utfyllende info

Publisert 12 juni 2023

Kursdato : Uke 26,27,32,33 og 40

Her forsøker vi å svare på de mest stilte spørsmålene som kommer opp i forkant av Barn og Hund – leir.

HVEM SOVER HVOR PÅ BARN OG HUND LEIR:

Barn/Ungdom:
Vi har hyggelige fellesrom som barna/ungdommene blir fordelt i. Vi deler jenter, gutter og ungdommer i ulike hus.
Vi tar hensyn til barnas ønsker om hvor de vil sove og hvem de vil være med når vi setter opp gruppene i forkant av leir.
For at alle skal føle at de kjenner noen, har vi  "bli kjent-leker" før vi fordeler rom.

Hund:
Hundene har også sine egne rom. Noen hunder roer seg best på små trygge plasser i bur, mens andre liker større hundegårder. Det er viktig at hundene også har en fin leiruke, så gode oppstallingsplasser for hundene har høy prioritet.
Vi har et tett program for hundene hele uken, så derfor er det viktig at de får hvile på en skjermet, rolig plass i pausene.

Instruktørene:
Barn og hund-instruktørene sover i samme hus som barna, og i umiddelbar nærhet av ungdommene.

PRIS:
Leiren koster kr 6700,-

MAT:

Barn/Ungdom:
Vi serverer god, næringsrik mat som gjør at barna og ungdommene får den energien de trenger gjennom dagen.
Vi har også mellommåltider med frukt, kjeks, vann mm.

Hund:
Alle hundene vil bli tilbudt Royal Canin tørrfor, tilpasset deres behov.
Hundene har også mulighet til å ha med eget for om det er ønskelig.

SLIK KAN EN LEIRDAG SE UT:

• Vekking
  • Tisserunde med hundene
  • Frokost for barn/ungdommer og hunder
  • Tur med hundene
  • Formiddagens aktivitet. Eks agility,triksetrening, lydighet.
  • Oppsummering av aktiviteter og gjennomgang av ettermiddagens program.
  • Middag
  • Fritime. Frilek for barna/ungdommen med instruktører. Hundene trenger hvile denne timen.
  • Ettermiddagens aktivitet
  • Oppsummering av aktiviteter.
  • Kveldsmat for barn/ungdommer
  • Foring av hunder
  • Kveldstur
  • Legging

Barna/ Ungdommene vil bli delt inn i små grupper i alle aktiviteter hvor hundene er med. Dette for å kunne gi hver enkelt en bedre opplæring og oppfølging.

SVAR PÅ OFTE STILTE SPØRSMÅL:

• Vi har fem barn pr voksen instruktør. I tillegg har vi med oss dyktige ungdomsinstruktører som er med og hjelper til der det trengs.
  • Vi gjennomfører Hjerte-lungeredningskurs og førstehjelpskurs i forkant av leirsesongen hvert år.
  • Vi samarbeider med Sinsen dyreklinikk, og har alltid tilgang til veterinær.
  • Vi gjennomfører brannøvelser med barn og ungdommer første leirdag.
  • Vi har flere andre dyr på gården som de med interesse kan være med og stelle.

Har dere fortsatt spørsmål som dere ikke har fått svar på, ta gjerne kontakt på
tlf 40483000, eller send en mail til barnoghund@oslo-hundeskole.no

For å melde deg på Barn & Hund- leir, trykk her