Velkommen til Hundetrener og instruktørutdanning

bannerinstruktrkurs

Gjennom over 25 år har vi har utviklet noen av de beste instruktørene på familiehund i Norge.

Våre foredrageholdere har bred praktisk erfaring med en god teoretisk forankring.

Gjennom utdannelsen vil du som instruktørelev lære om hund og hundehold både i teori og praksis. Vårt mål er å ha den beste sivile hundeinstruktørutdannelsen i Norge.

Vår målsetning med kurset er nettopp at du skal tilegne deg en høyere kompetanse innen hundefaget. Instruktørkurset er beregnet for alle som ønsker å lære mer om hund uavhengig av forkunnskaper.

Vår instruktør utdanning er bygd på moduler som gir deg mulighet til selv å velge din fordypningsgrad. Vi har knyttet til oss meget kompetente og engasjerte instruktører.

Modul 1 – Atferdslære, Etologi og læringspsykologi

I modul 1 lærer elevene om hundens atferd og valpens utvikling fra valp til voksen hund. Vi skal også ha en innføring i kynologi (studiet av hunder og hunderaser) og rasekunnskap, samt helse og ernæring. I tillegg fordyper vi oss i hundens rolle i samfunnet, hund-menneske relasjon og ”moter og trender” i trenings filosofi. Og i tillegg til dette vil det være oppgaver som skal løses individuelt og som gruppeoppgaver.

Her tar vi for oss: etologi og læringspsykologi. Hundens drifter, belønningssystemer, motivasjon og påvirkning. Kommunikasjon – hund og sanser. Test av hund – egenskaper og anlegg. Vi skal også innom genetikk – arv og miljø.

I modul 1 er det 7 kurshelger med en hjemmeoppgave ila kurset og en avsluttende teoretisk eksamen.

Modul 2 – Instruktørens rolle, dette kurset er beregnet for de som ønsker å bli instruktører.

Dette er instruktørmodulen og her er fokuset rettet mot instruktørens rolle og mye praktisk trening i gruppe. Vi har hovedfokus på pedagogikk, motivasjon, samhandling i grupper, læringsteori, kundeservice og gjennomføring av kurs. Studentene vil bl.a. få i oppgave å utvikle og gjennomføre ett kurs konsept.

Modul 2 har tre helgesamlinger med en avsluttende eksamen som består av to deler, i den første delen skal kandidaten vise hvordan han/hun trener med egen hund, i den andre delen skal kandidaten som instruktør lede et dressurkurs med en gruppe kursdeltagere.

Bestill her:Ønsker du å bli instruktør eller lære mer om hunder?

Priser

Kurset koster i sin helhet 24.900,-

Pris modul 1: 18.700 ,-

Pris modul 2: 7.800,-