ABOUT OSLO HUNDESKOLE

Oslo Hundeskole ble stiftet av Jan Geir Marring i 1992 og har siden det vokst seg til å bli en av Skandinavias ledende hundeskoler. Vi er nå en av de eldste og største hundeskolene i Norge med 16 avdelinger og over 100 instruktører fra Tromsø i nord til Vestfold i sør.

Få eller ingen andre hundeskoler i Norge har så bred bakgrunn som Oslo Hundeskole. Vi har satset på kvalitet i alle ledd og faglig kompetanse i nærmere 20 år. Dette har vi gjort for at vi skal stå best mulig rustet til å hjelpe deg som hundeeier.

Alle våre instruktører har bakgrunn fra vår egen instruktørutdanning. Dette for å sikre både kvalitet og kompetanse på våre instruktører. I tillegg til dette må alle instruktører i Oslo Hundeskole videreutdanne seg hvert år innen ulike felt.

Våre instruktører har i tillegg bakgrunn fra:

Norsk Kennel Klubb, Instruktørutdanning, trinn 1-3.

Norsk Kennel Klubb, Dommerutdanning (bruks og eksteriør).

Figurantutdanning i Norge, Sverige, Tyskland, Belgia og Holland.

NJJF, kursleder.

Turid Rugås Instruktørutdanning.

Nordenstam's Hundeskole.

Hundskolan i Sollefteå, Sverige.

K-9 International, Holland.

Kursledelse for søkshunder:

Minesøk

Sommer/Vinter Søk

Ruinsøk

Narkotika søk

Kursledelse for tjenestehund:

Norsk Politihundelag

Svensk Politihundelag

Tysk Politi

Hollandsk Politi

Forsvaret

Heimevernet

Mer enn 5 ulike store vaktselskaper i inn og utland

NAS (Norsk Adferdsgruppe for Selskapsdyr).

NAFO (Norsk Adferdsanalytisk Forening).

Mentaltestleder på hund, Sverige.

IVIS (International Veterinary Information Service).

Pedagogisk utdanning, med spesialfelt innen læringspsykologi.

Vi søker stadig ny kompetanse og er levende opptatt av å videreutvikle oss innen dette spennende feltet. Vi ønsker å dele vår kompetanse og erfaring med alle våre kurselever for å bidra til et positivt og godt hundehold i Norge.