Publisert 17 oktober 2019

Her får du en kort oversikt over avdelingsleder samt foredragsholdere på instruktørutdanningen.

Instruktørutdanningen er en av de eldste avdelingene i Oslo Hundeskole og vi har lang og god erfaring med å utdanne hundeinstruktører. Til sammen har over 2000 personer tatt kurset og blitt hundetrenere eller instruktører hos oss.

I denne artikkelen kan du lese litt om foredragsholderne og instruktørene på kurset. I presentasjonen får du vite litt, men du vil bli mye bedre kjent med dem på kurset.

Du kan melde deg på kurset her!

Oslo Hundeskole avd. Instruktørutdanning

Trondheimsveien 184
0570 Oslo
Tlf: 9888 9700
E-post: instruktoerkurset@oslo-hundeskole.no

Foredragsholdere:

• Kursansvarlig Bjørn Erik Frigaard

Bjørn Erik har 48 års erfaring med hund. 21 av disse årene som politihundefører og etter hvert som leder for hundetjenesten ved Romerike Politidistrikt. Bjørn Erik foreleste flere år i politifag, og var instruktør for hundetjenesten ved Politihøgskolen. Han har også erfaring med oppdrett av flere raser og sivil hundetrening. Han har hatt ansvar for hundetrener og instruktørutdanningen ved Oslo Hundeskole i 5 år.

• Geir Marring

Geir eier Oslo Hundeskole. Han har lang praktisk og teoretisk erfaring med hund og mangfoldige andre dyrearter i Norge og utlandet. Geir er kjent gjennom mange TV produksjoner og som forfatter av hundebøker. Han er en drivkraft i å sette fokus på å spre kunnskap om hundehold og hundeaktiviteter i Norge. Selv om Geir ikke alltid er like aktiv som foredragsholder på kurset er han alltid aktiv i kulissene og bidrar der det er behov for dette.

• Per Rasmussen

Per har drevet med hund i over 25 år og har vært i hundeskolen siden 1993, altså nesten helt fra starten. Har jobbet med instruktørkurset i 5 år. Per er en stor kapasitet på problemhundløsning og atferdsendring av hund. Gjennom disse 25 årene har han mye utdanning i både inn- og utlandet, blant annet instruktørutdannelse fra Hundeskolen Sollefteå.

• Karianne Mortensen

Jeg jobber for tiden som montessoripedagog på Ringerike montessoriskole og er lidenskapelig opptatt av å forstå mest mulig om hvordan både dyr og mennesker lærer, og hvordan vi kan legge til rette for en mest mulig optimal læringsprosess. Jeg har jobbet for Oslo hundeskole i over 10 år med utallige kurs i lydighet og agility, samt ansvar for etologi og læringsteori på instruktørkurset. Min utdannelse er fra universitetet på Ås med en mastergrad i realfagsdidaktikk og en bachelor i husdyrfag med videre fordypning i hest, hund og katt. Jeg er meget interessert i koblingen mellom teori og praksis i hundetrening og er opptatt av å jobbe for at det vi gjør på kursplassen gjenspeiler det vi vet om læring fra forskningen.

• Ole-Jan Kristiansen

Ole-Jan er avdelingsleder i Follo. Ole-Jan er født å oppvokst med hund og har bred erfaring. Spor, rundering, feltsøk, dressur og problemhunder er noen av områdene jeg jobber med. Drev også med utstilling i yngre dager.I dag har Ole-Jan to godkjente hunder i Norske Redningshunder, Kelpien Ilo, som ble godkjent september 2014 og Kelpien Ellie som ble godkjent høsten 2015. Ole-Jan har også godkjent en Aussie, Garbo, som dessverre ikke er blant oss lengere. Ole-Jan gjennomførte ca 250 redningsaksjoner med hunden Garbo. Hjemme har han også to "maller" Belgisk fårehund sammen med sin kone, den ene er godkjent redningshund mens den yngste mallen er på opplæring.

• An-Magrit Galåen og Gjermund Andersen

Er ansvarlig for lydighetshelgen på kurset. An-Magrit og Gjermund driver Oslo Hundeskoles avdeling på Øvre Romerike sammen. I tillegg til dette er An-Magrit kursansvarlig i avdeling Oslo og nedre Romerike. Begge er svært aktiv med egne hunder og konkurrerer i dag i norgestoppen.

Meld deg på kurset i dag!