Valpekurs 3. april 2019

Publisert 25 mars 2019

valpekurs

Kursdato : 3. april 2019

Valpekurs 3. april 2019. Sliter dere med valpebiting, tissing inne, ha på bånd, uro og/eller ønsker en god start med samarbeidet med din ny valp, er dette kurset for deg! Kurset er lagt til rette for hele familien!

Valpekurs 3. april 2019

Fra valpen kommer hjem begynner treningen for å få en sosial og hyggelig familiehund.

Valpekurset passer for valper eller hunder uten erfaring fra kurs eller lydighetstrening. Valpekurset passer både for deg som vil ha en velfungerende familiehund og for deg som vil drive med en form for hundesport.

Valpekurset er for valper mellom ca 3 - 6. mnd.

Sliter dere med valpebiting, tissing inne, ha på bånd, uro eller ønsker en god start med samarbeidet med din ny valp, er dette kurset for deg!

Kurset bygger på positiv innlæring med grenser som er enkle å forstå både for hund og fører. Valpen og eier får hjelp til å bli en harmonisk flokk som fungerer og mestrer hverdagen. Kursene er lagt til rette for hele familien, både voksne og barn.

Valpekurset går over 10 ganger 2 dager pr uke.

Kursene holdes utendørs ved Plantasjen i Jessheim.  Hovinmovegen 2, 2060 Gardermoen.

I løpet av 10 kvelder lærer eierne å rose og motivere hunden riktig. Vi lærer inn forskjellige øvelser på en positiv og morsom måte. Vi jobber med å være oppmerksom på fører, konsentrere seg over lengre perioder, innkalling med forstyrrelser, sitt, sitt og bli, grunnlaget for å gå pent i bånd og grensesetting. Vi legger inn forstyrrelser etter hvert.

Kurset koster 2100,-

En av kursgangene er en bruksdag hvor alle som går valpekurs og grunnkurs møtes ved Norbytjernet i Jessheim, Dette er en søndag. På bruksdagen jobbes det med øvelser som vi har gjennomgått og trent på kursplassen samt innkalling og sportrening. Vi griller, og avslutter dagen med hundesprint hvor de raskeste får fine premier. Bruksdagen er fra kl 12:00 - 15:00.

Første kurskveld har vi teori uten hund ved Kløfta Velhus, Kongsvingervegen 10, 2040 Kløfta. Teorien starter klokken 18.30 – ca 20:30.

Foredragsholder er Geir Marring eller Bjørn Erik Frigaard.

Geir Marring er eier av Oslo Hundeskole med mange års erfaring innen hund, trening og læringspsykologi. Han er landskjent for sine gode foredrag hvor hans evne til å formidle budskapet gir deg en god start på valpekurset.

Bjørn Erik Frigaard har tjenestegjort i flere år som politisjef i Hundepatruljen på Romerike. Da han ble pensjonist begynte han å jobbe i Oslo Hundeskole med instruktørkurset, seek kurs og som foredragsholder. Hans lange erfaring og kompetanse med tjenestehunder og test av valp/hund, bidrar til et høyt nivå.

Kurset går over 10 ganger, 2 dager i uken. Kurset koster 2100,-

Vi har et pakketilbud med 3 kurs for 5400,- Pakken må kjøpes før kurset starter.  (valpekurs, grunnkurs og hverdagslydighetskurs.)

Ved påmelding til valpekurs kan du velge mellom tirsdager/torsdager eller mandager/onsdager

Ønsker du å melde deg på vårt Valpekurs 3. april 2019, kan du bestille her.

Påmeldingsknapp

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 eller an-magrit@oslo-hundeskole.no.

Håper vi sees på vårt valpekurs!

Følg oss gjerne på facebook.

facebook_2015_logo_detail