Aprilsnarr: Luft hunden din med drone

Publisert 1 april 2019

Oslo Hundeskole har sammen med Dronebutiken.se utviklet en drone som kan lufte hunden for deg. Å lufte hunden med drone passer foreløpig best for deg som bor utenfor bykjerner.

Oslo Hundeskole er veldig stolte av å kunne lansere produktet vi har jobbet med de siste 2 årene. Ideen kom som følge av en del spørsmål på kurs av kunder som ønsker å få trent hundene mer fysisk, spesielt i sommerhalvåret når det er båndtvang.

Vi tok kontakt med flere aktører innen droner og fikk veldig god kontakt med en stor aktør i Sverige. De var med på ideen og vi har sammen jobbet for å få laget dronen sterk og stabil nok, samtidig som vi måtte få på plass kartmodul og GPS.

Vi har utviklet to versjoner. En som er beregnet på hunder opp til 15 kg, og en som er sterk nok til å holde igjen en hund på opp til 30 kg. Da hunder kan utvinne mye kraft dersom de har en sterk motivasjon for å løpe i en annen retning enn dronen, har vi måttet legge på store sikkerhetsmarginer.  Dette er derfor våre droner har 6 rotorer, mot normalt 4 rotorer på de kjente dronene i Norge. Begge dronene har en kapasitet til å fly i overkant av 45 minutter, men vi anbefaler å ikke legge opp til ruter som tar mer enn 40 minutter.

Dronen programmeres til en oppsatt rute og vil gi hunden flere muligheter til å gå på do på turen. Dronen fanger opp om hunden bæsjer og markerer dette på kartet slik at fører kan plukke opp etter hunden på neste tur. Fører kan i etterkant se kart med hastigheter, rute, hvor hunden har stoppet, etc.

Når hunden er festet til Dronen vil vilkårene for båndtvang i Norge være ivaretatt.

Prisen på den minste dronen er 10.500,- mens den største dronen har en pris på 15.600,-. Dronene kommer for salg via våre nettsider 15. april 2019. Ønsker du å reservere en drone kan du sende en mail til erik@oslo-hundeskole.no
oldest
newest most voted
Finn