Grunnkurs Fornebu og Sandvika 23. mai

Publisert 8 mai 2019

grunnkurs

Kursdato : 23. mai 2019

Grunnkurs Fornebu og Sandvika 23. mai. Målet med grunnkurset er å bevisstgjøre deg på hvilke egenskaper hunden har og hvordan bruke det i treningen. Kurset  er for alle raser og hele familien er hjertelig velkommen! Vi tar hensyn til påskeferien denne kursrunden.

Grunnkurs Fornebu og Sandvika 23. mai

Grunnkurset er basert på hunder som har gått valpekurs eller for hunder som ikke har gjennomført valpekurs og som er over 6 mnd. Kurset  er for alle raser og hele familien er hjertelig velkommen!

Ønsker du en familiehund, har lyst til å drive med hundesport, har en hund som er vanskelig eller om du bare ønsker å lære mer, er dette kurset for deg og din hund.

Målet med grunnkurset er å bevisstgjøre deg på hvilke egenskaper hunden har og hvordan bruke det i treningen.  Det legges vekt på hvordan motivere, belønne, time og bryte adferd som ikke er ønsket. Det jobbes med de mest grunnleggende øvelsene som å gå pent i bånd, sitt, dekk,kontakt med fører, konsentrasjon, innkalling og bli. Alle øvelsene vil etter hvert gjennomføres med forskjellige former for forstyrrelser. Førerne lærer å motivere og belønne hunden riktig. Vi jobber mye med positiv forsterkning, dvs. eks. godbiter, leke, riktig bruk av stemmen og kroppen.

I løpet av grunnkurset har vi en bruksdag og bydag. På bruksdagen møtes vi i skogen en søndag. Alle som går på valpekurs og grunnkurs kommer denne dagen. Dette er en viktig dag hvor vi kommer ut av vår vanlige treningsplass og får mange nye hunder som forstyrrelse. Vi jobber med forskjellige øvelser, griller og avslutter dagen med hundesprint med flotte premier.

Kurset går over  10 ganger, 2 dager i uken.

Første kurskveld har vi teori uten hund i Sandvika. Teorien starter klokken 18.30 – ca 20:30.

Foredragsholder er Geir Marring eller Bjørn Erik Frigaard.

Geir Marring er eier av Oslo Hundeskole med mange års erfaring innen hund, trening og læringspsykologi. Han er landskjent for sine gode foredrag hvor hans evne til å formidle budskapet gir deg en god start på valpekurset.

Bjørn Erik Frigaard har tjenestegjort i flere år som politisjef i Hundepatruljen på Romerike. Da han ble pensjonist begynte han å jobbe i Oslo Hundeskole med instruktørkurset, seek kurs og som foredragsholder. Hans lange erfaring og kompetanse med tjenestehunder og test av valp/hund, bidrar til et høyt nivå.

Avdelingen har kursplass på:

• Storøya skole, Fornebu (tirsdager/torsdager)
  • Kjørboparken, Sandvika (mandager/onsdager og tirsdager/torsdager)

Grunnkurs er riktig  skritt i retning en trygg, lydig og glad familiehund.  Målet med kurset er å tilegne eier og hund bedre forståelse for kontroll av egen hund i hverdagen gjennom trening i kontrollerbare omgivelser. Grunnkurs er veien til en bedre og mer lydig familiehund. Grunnkurs økes forstyrrelser i øvelsene underveis for at din kontroll skal bli bedre. Hund og eier skal erfare fremdrift og mestring på våre kurs. Eier og hund skal lære kommandoer og ikke lære seg å være "avhengig" av godbiten, da dette er kun en belønning.  Positiv trening og bruk av riktig belønning som godbiter, leke og riktig bruk av stemme og kroppspråk er noe vi ønsker å fokusere på for deg som hundeeier

På grunnkurset jobber vi med:

• kontakt trening
  • kontroll trening
  • gå pent i bånd
  • sitt og bli
  • dekk og bli
  • innkalling
  • håndtering av hund
  • nei/bra trening
  • passeringtrening
  • aktiv/passiv trening
  • sosialisering under kontrollerte former
  • Bydag i Sandvika

Vi vektlegger mer kontrolltrening i hverdagen og stiller mer krav til eier og hund. Treningen fra kursplassen vil gi dere bedre resultater i hverdagen. Grunnkurset gir dere generelt masse trening  som hjelper deg å forstå utfordringene med dressurtrening og hund.  Vårt mål er at du får en sosial, lydig, trygg og glad hund uavhengig av rase eller blanding. Ønsker du å lære mer om din hund eller har du en hund som kunne vært bedre i sin oppførsel, bedre til å samarbeide, en hund som hopper på mennesker, oversosial, nervøs, usikker, konsentrasjonsproblemer, biter i båndet, trekker i båndet eller som trenger et hundekurs? Da er grunnkurs ditt hundekurs

Vi kan lære deg som hundeeier enkle, positive og riktig teknikker i treningen som er velfungerende og praktisk. Forståelse for trening av din hund med metodevalg tilpasset deg og din hund er noe vi kan og har kanskje mest erfaring med. Vi bruker positiv forsterkning med stor vekt på kontroll, motivasjon, enkel grensesetting og belønning.

Kurset koster 2100,-  Vi har et pakketilbud som inneholder 3 kurs. Grunnkurs, hverdagslydighet og bronsemerke for 5800,- Pakketilbudet må bestilles før kursoppstart.

Ønsker du mer info, kontakt oss på tlf 22077667 eller ab@oslo-hundeskole.no

knapprmelddegpkurset

Håper vi ses på vårt grunnkurs!