Motivasjonskurs 1. – 2. februar 2020

Publisert 7 januar 2020

Kursdato : 1. - 2. februar 2020

Nyhet! Motivasjonskurs! Vårt mål er at hund og fører skal ha det moro når de trener.  Vi ser ofte at hunden er mindre motivert enn fører, og dette kan endres med lek og at fører blir mer bevisst på hundens signaler og adferd. Dette kurset er for alle og er også et forberedende kurs for de som vil starte på bronsemerkekurset.

Motivasjonskurs 1. - 2. februar 2020

Vi ønsker at alle som har hund, gir hunden trening og aktivisering!

Vi ser ofte at hunden er vanskelig å motivere til trening og det blir de-motiverende for hundefører.  Er hunden umotivert, vil den distraheres raskere av forstyrrelser. Den vil lettere begynne å snuse, ønske å leke med andre hunder, tisse/markere m.m. De har vanskelig for å holde konsentrasjonen i treningen.

Motivasjon er en samlebetegnelse for de faktorene som setter i gang og som styrer atferden i mennesker og dyr. Det første omtales ofte som motivasjonens energikomponent (hva som setter oss i sving, og hva som bestemmer innsats og utholdenhet), det andre handler om motivasjonens retning (hvilke mål vi setter oss, og hvilke valg vi tar).

Motivasjonskurset inneholder:

• Lek mellom hund og fører
  • Hvordan bruke mat til å øke motivasjonen
  • Hvordan få hunden til å ønske å trene med fører
  • Lese hundens signaler
  • Forstå hundens adferd
  • Hvordan være spennende for hunden
  • Forstå hundens drifter
  • Sette mål for neste treningsøkt

Kurset holdes på Neskollen i Nes kommune (ved Nes arena)

Motivasjonskurset holdes lørdag og søndag fra kl 11:00 - ca 15:00 og koster 1600,-

Påmeldingsknapp

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 eller an-magrit@oslo-hundeskole.no.

Håper vi sees på vårt motivasjonskurs!

Følg oss gjerne på facebook.

facebook_2015_logo_detail