Grunnkurs i Sandvika og Fornebu 8. januar 2020

Publisert 26 desember 2019

Grunnkurs

Kursdato : Fra 8. januar 2020

Kom i gang med treningen! Vi starter grunnkurs i Sandvika og Fornebu fra 8. januar 2020. Vi har stort fokus på motivasjon og samarbeid mellom hund og fører. Hunden går igjennom noen faser som gjør hverdagen ekstra utfordrende og dette kurset vil gi deg et godt grunnlag for å ha en god opplevelse med hunden videre!

Grunnkurs i Sandvika og Fornebu 8. januar 2020

Kom i gang med treningen!

grunnkurs

Grunnkurset i Sandvika og Fornebu er lagt til rette for:

• Deltagere som har gjennomført valpekurs. Her kan dere starte rett etter valpekurset
  • Deltagere som ikke har gjennomført valpekurs og hunden er over 7 mnd

Grunnkurset er neste steg på utdanningen for å bli en god samfunnsborger. Vi ønsker at alle får en hund de trives med.

Vårt samfunn krever mye av hundene og vi må legge ned ekstra treningen for å sikre oss at hunden er og blir en god samfunnsborger.

På grunnkurset har vi fokus på:

• Et godt samarbeid mellom hund og fører
  • Lek - at hunden vil leke med deg og at du kan kontrollere leken
  • Gå pent i bånd
  • Passering av andre hunder, mennesker, biler m.m.
  • Kontakt og konsentrasjon - På plass
  • Sitt og bli
  • Dekk og bli
  • Innkalling
  • Ro trening
  • At du setter deg mål og at du blir bevisst på hva du ønsker av din hund
  • Miljøtrening
  • Tilrettelegge treningen til deg og din hund
  • Nei/stopp trening

Målet med grunnkurset er å bevisstgjøre deg på hvilke egenskaper hunden har og hvordan bruke det i treningen.  Det legges vekt på hvordan motivere, belønne, time belønning av riktig adferd og bryte adferd som ikke er ønsket. Det jobbes med de mest grunnleggende øvelser som du trenger i hverdagen. Alle øvelsene vil etter hvert gjennomføres med forskjellige former for forstyrrelser. Førerne lærer å motivere og belønne hunden riktig. Vi jobber mye med positiv forsterkning, dvs. eks. godbiter, leke, riktig bruk av stemmen og kroppen.

Hunden går igjennom 3 kritiske faser frem til de er ca 24 mnd, og det i disse periodene at hunden tillegger seg unoter/uvaner som gir hundefører utfordringer i hverdagen. Det er viktig å komme i gang med treningen tidlig, slik at du lærer å forstå hunden. Hvordan belønne riktig adferd og hvordan bryte uønsket adferd.

Første kurskveld har vi teori uten hund ved Kunnskapssenteret i Sandvika. Teorien starter klokken 18.30 – ca 21:00.

Foredragsholder er Geir Marring eller Bjørn Erik Frigaard.

Geir Marring er eier av Oslo Hundeskole med mange års erfaring innen hund, trening og læringspsykologi. Han er landskjent for sine gode foredrag hvor hans evne til å formidle budskapet gir deg en god start på valpekurset.

Bjørn Erik Frigaard har tjenestegjort i flere år som politisjef i Hundepatruljen på Romerike. Da han ble pensjonist begynte han å jobbe i Oslo Hundeskole med instruktørkurset, seek kurs og som foredragsholder. Hans lange erfaring og kompetanse med tjenestehunder og test av valp/hund, bidrar til et høyt nivå.

Grunnkurset går over 8 ganger.

• Teori/foredrag første kurskveld
  • 6 kurskvelder på kursplassen
  • Familiedag (lørdag eller søndag)

En av kursgangene er en familiedag i Kjørboparken i Sandvika.  Dette er en lørdag eller søndag. På familiedagen jobber vi det med øvelser som vi har gjennomgått og trent på kursplassen samt innkalling og sportrening. Vi griller, og avslutter dagen med hundesprint hvor de raskeste får fine premier. Familiedagen er fra kl 12:00 - 15:00.

Avdelingen har kursplass på:

• Storøya skole, Fornebu (tirsdager/torsdager)
  • Kjørboparken, Sandvika (mandager/onsdager og tirsdager/torsdager)

Pris: 2200,-

Vi har et pakketilbud med 3 kurs for 5700,- Pakken må kjøpes før kurset starter.  (grunnkurs, hverdagslydighetskurs og bronsemerkekurs)

Ønsker du å melde deg på vårt grunnkurs 8. januar 2020, kan du bestille her.

Påmeldingsknapp

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 eller an-magrit@oslo-hundeskole.no.

Håper vi sees på vårt grunnkurs!

Følg oss gjerne på facebook.

facebook_2015_logo_detail

oldest
newest most voted
Stephanie Meyer
4 år siden

Hi,
I recently signed my dog up for a pakkekurs starting on the 8 January but I would like to change this if possible. The pakke I signed up for was the Valpekurs, grunnkurs and hverdagslydighet but I think it may be better if I did the other pakke course instead as my puppy is now 8 months old?

Is it possible to change this? The ref is faktura nr 4978.
Look forward to your response.
Stephanie