Rallylydighet 29. – 30. mai

Publisert 17 mai 2021

Helgekurs i rallylydighet

Kursdato : 29. - 30. mai 2021

Rallylydighet 29. – 30. mai . Svært mange hunder vil ha utbytte av å trene rallylydighet, og dette passer for alle raser. Hovedfokuset til rallylydighet ligger på glede, samspill og gode holdninger.

Rallylydighet 29. - 30. mai

Rallylydighet er kjempemorsomt og her får du jobbet med flere morsomme øvelser og triks. Dette er gøy for både deg og hunden!

Har du lyst til å ha det moro med hunden og gi den mestringsfølelse, er dette kurset for dere! Hovedfokuset til rallylydighet ligger på glede, samspill og gode holdninger. Eier har derfor lov til å rose og oppmuntre hunden så mye han eller hun vil under konkurransen. Sporten passer derfor veldig godt for alle hunder.

I rallylydighet går eier og hund en bane sammen i en bestemt rekkefølge. Banene består av 15-22 skilt med øvelser fra lydighet, agility og freestyle.

Rallylydighet er en hundesport som ble godkjent av Norsk Kennel Klub i 2013. Sporten går ut på å gå gjennom en bane som består av 15-22 skilt med øvelser fra lydighet, agility og freestyle. Som i agility er banene nye for hver konkurranse, slik at kombinasjonene ikke er gitt på forhånd. Banene har en maksimaltid på 3-4 minutter, og tiden er avgjørende kun hvis ekvipasjer har lik poengsum. Eier har lov til å rose og oppmuntre hunden under konkurransen. Det trekkes ikke for at fører kommanderer hunden både med stemme og tegn. Hoppehinder er maks 40 cm høye. Svært mange hunder vil ha utbytte av å trene rallylydighet, og denne konkurranseformen passer for alle raser.

Det blir arrangert et stort antall lydighets- og rallylydighetsprøver rundt om i landet. Det konkurreres i fire klasser med stigende vanskelighetsgrad. Alle hunder over 9 måneder kan delta, også blandingshunder, men det stilles krav om registrering i Norsk Kennel Klub før start.

Kurset er et weekendkurs som starter lørdag kl 10:00 - 15:00 og søndag fra kl 10:00 - 15:00.

Kurset i rallylydighet hodes i Alnaparken i Oslo.

Kurset koster 1950,-

Ønsker du å melde deg på vårt Rallylydighetskurs, kan du bestille her.

bestill-her

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 eller an-magrit@oslo-hundeskole.no.

Håper vi ses!