Konkurransekurs – LP – Nordre Follo

Publisert 26 mai 2021

Kursdato : 12 og 13 juni

For deg som ønsker å konkurrere i LP eller lignende hundesporter!
Bli med på vårt konkurransekurs 12 og 13 juni 2020.

Konkurransekurs - LP 12. og 13. juni 2021.

Har du planer om å konkurrere med hunden din? Enten det er i LP, Rallylydighet eller andre konkurranseformer innen hund da er dette kurset for deg!

Enten du har valp, unghund eller voksen.

Det er maks 8 plasser så meld deg på før det blir fullt!

Kursplass: Hallen vår i Eikjolveien 191 - Nordre Follo.
Dato: 12 og 13 juni.
Klokkeslett: 10-15

Instruktøren:

Mitt navn er Sandra Mathisen. Jeg er 30 år, og har drevet med hund store deler av livet. Jeg skal nå holde et nytt kurs innen konkurranserettet lydighet.

Min bakgrunn;

I 2009 startet jeg (hunde)karrieren for alvor. Jeg tok da instruktørutdanningen ved Oslo hundeskole, og begynte å jobbe som instruktør rett etter at jeg var ferdig.

Jeg har holdt det meste av kurs som blant annet: Valpekurs, grunnkurs, hverdagslydighet, bronsemerke, miniatyrhundkurs, helgekurs i kontroll/innkalling m.m

Ved siden av dette har aktivt trent konkurranserettet lydighet med min gamle bruks schæfer. Hun gikk bort i 2020, og jeg anskaffet meg da en Border collie (Herman). Herman og jeg trener nå aktivt LP lydighet, og skal konkurrere i dette etter hvert.

I trening;
I trening har jeg generelt sett stort fokus på å lese hund, og å sette hunden inn i riktig modus før utførelse av diverse  øvelser. Jeg er nøye og tenker grundig igjennom innlæringsmetodikk. I tillegg er jeg også svært opptatt av presisjon i utførelsen av øvelsene.

I egen trening ønsker at min hund skal se på meg som en stor del av belønningen. Jeg bruker derfor mye tid på å bygge opp meg selv som en forsterker, slik at det beste hunden vet er å få jobbe sammen med meg. I tillegg bruker jeg meg selv mye i lek med hunden. Jeg prioriterer også å sette hunden inn i forskjellige drifter, og har fokus på at hunden skal bli flink til å veksle mellom driftene i tillegg til å lære de tekniske øvelser.

Kursets innhold og fokus;
Kursets innhold skal være konkurranserettet lydighet, og du kan melde deg på uavhengig av hundens alder og/eller erfaring.

På kurset vil jeg ha fokus på øvelsene; fri ved fot, ruta/fremadsending og apport. Jeg kommer også til å gå igjennom flere andre øvelser i LP-programmet, og/eller andre lydighetsprogram (kommer an på ønsker og behov)

Fri ved fot;
I fri ved fot ønsker jeg å få frem arbeidsglede og samarbeidsvilje i hunden. Hunden skal jobbe sammen med fører, og ikke bare for å oppnå en forsterker i form av mat/leke.

Ruta/fremadsending;
I ruta/fremadsending har jeg fokus på å skape mye fart, og å få hunden til å føle at det er selvbelønnende å løpe ut til ruta. Jeg jobber blant med å bygge opp en forventning til en targetmatte som blir brukt inne i ruta eller som ren fremadsending.

Apport;
Etter min mening skal «Apporten» læres inn på en slik måte at hunden ser på den som en stor belønning. Jeg tenker at det da vil bli lettere å holde hunden motivert under en konkurranse (apport er ofte en del av lydighetsprogrammet).

Selv bruker jeg apporten som belønning med noe hjelp av touch i håndflaten.

Dette er noen av tankene mine rundt  øvelsene. De må likevel alltid tilpasses både hund og fører, slik at alle kan nå sine mål ut ifra hvilken hund de har å jobbe med. Jeg vil i tillegg ha stort fokus på at du og hunden din opplever mestring, samtidig som dere har det gøy på trening.

Før kurset;
Jeg ønsker at du skriver ned noen punkter i forhold til hva som er viktig for deg når det kommer til hundetrening, hvilke øvelser du ønsker å ha fokus på, og hvilket mål du har for deg og hunden.

Husk å ta med gode forsterkere i form av godbit og/eller leke, samt noe å spise og drikke til deg selv.

Håper vi sees!

Kursplass: eikjolveien 191

Pris: 2500 kr.

Meld deg på HER!

Vi gleder oss til å se deg på kursplassen!

Du kan også kontakte oss på telefon 22076776 eller follo@oslo-hundeskole.no
Påmelding er bindende.