Gjeterhundkurs

Publisert 5 mars 2022

Kursdato : 8 april

Gjeterhundkurs for videregående

Starter opp i Straumsbukta 8 april. Dette er et helgekurs, ment for personer med border collie eller A. W. kelpie.

Krav til hund og fører: Ekvipasjen må ha det grunnleggende på plass, slik at det ikke er store utfordringer eller problemer.

Gjeterhundkurs for videregående.

På kurset vil dere lære, hva dere skal fokusere på.

Vi kommer til å jobbe med:

• Atferdsmodifisering
  • Styring
  • Utsending
  • Løsing
  • Inndriving
  • Fradriving
  • Drive etter
  • Kve

Annen mulighet er alle momentene i klasse 3

• Deling
  • Singling

Ta med mat og drikke for deg og din hund. Leiebånd for hunden.
Kurset går i Straumsbukta på Kvaløya, utenfor Tromsø. Det er satt opp skilt ved veien (HUNDESKOLEN).

Ring ang overnatting mobil 90580599

Her vil en lære om hvordan en skal forme sin gjeterhund med minst mulig motstand. Her vil du lære metodikk som bygger på hundens sine egenskaper. slik at hunden forstår lettere hva vi ønsker raskere.  En vil utvikle eier og hundens samarbeidsevne. Ta kontakt for mer informasjon. Instruktør Øyvind Trondsen som har over 35 år bak seg med gjeterhunder. Han hadde senest i 2014, 2 hunder på landslaget for gjeterhunder. Han har trent opp mang en gjeter til å bli flink med gjeterhund. Hvert år trenes det opp mange nye hundeførere og gjeterhunder ved hundesenteret i Straumsbukta. Meld deg på så blir du også en av de neste som kan trene gjeterhund.

Sauene som benyttes er veldig vant til gjeterhund, flytter seg lett for hund.

Vi kan varme oss innendørs, men selve den praktiske delen av kurset går utendørs.

Meld dere på her og bli med.

Ta gjerne kontakt på mobil 41332404 eller på mail: oyvind@oslo-hundeskole.no