Spesialsøk trinn 2

Publisert 11 januar 2022

Kursdato : 19 OG 20 FEBRUAR 2022

Spesialsøk del 2

Vi bygger videre på det vi begynte med i del 1. Nå er det på tide å begynne å stole på hunden, siden hunden er den eneste på laget ditt som faktisk har sjans til å finne det vi leter etter.

Vi skal gjøre hunden enda tryggere på oppgaven og jobber videre med duftgjenkjenning og markering. Vi vil også sette ekvipasjene på prøve med spennende og kjekke oppgaver underveis, slik at alle får utviklet seg i løpet av helgen. Vi tilpasser som vanlig oppgavene til hver enkelt slik at vi legger opp for suksess for både deg og din hund. Det vil fortsatt kun være én og én hund inne omgangen.

Del 2 omfatter også mer kunnskap om hvordan en søkshund fungerer og nyttig info å ha for å bygge videre på denne aktiviteten. Det er riktig trening som skaper en god søkshund, og med verktøyene dere får i løpet av helgen kan dere legge opp til mange søksøvelser når dere kommer hjem igjen. Det geniale med søk er at du kan gjøre det når som helst og hvor som helst, og hunden din vil elske det så lenge du beholder leken og positiviteten i oppgaven. Vi benytter oss utelukkende av belønningsbaserte treningsmetoder for å trene opp søkshunder, og ser viktigheten av å bli kjent med hunden sin for å sette opp positive søksoppgaver.

Kurset holdes  i Eidsvågveien 150  eller Myrbø Dyrepensjonat, på kontorene til Oslo Hundeskole avd. Bergen.

Trykk for på melding:  https://kurs.oslo-hundeskole.no/event/368355/?x=1#init

Markering av funn på vegg.