Grunnkurs fra 14. og 15. mars

Publisert 7 februar 2022

Kursdato : Fra 14. og 15. mars 2022

Unghunden går igjennom flere faser som gjør hverdagen ekstra utfordrende. Dette kurset vil gi deg et godt grunnlag for å ha en god opplevelse med hunden videre!

Grunnkurs på Gjettum og Fornebu fra 14. og 15. mars

Kom i gang med treningen!

Grunnkurset er lagt til rette for:

• Deltagere som har gjennomført valpekurs. Her kan dere starte rett etter valpekurset
  • Deltagere som ikke har gjennomført valpekurs og hunden er over 7 mnd

Grunnkurset er neste steg på utdanningen for å bli en god samfunnsborger. Vi ønsker at alle får en hund de trives med.

Vårt samfunn krever mye av hundene og vi må legge ned god trening for å sikre oss at hunden er og blir en god samfunnsborger.

På grunnkurset har vi fokus på:

• Et godt samarbeid mellom hund og fører
  • Lek - at hunden vil leke med deg og at du kan kontrollere leken
  • Gå pent i bånd
  • Passering av andre hunder, mennesker, biler m.m.
  • Kontakt og konsentrasjon - På plass
  • Sitt og bli
  • Dekk og bli
  • Innkalling
  • Ro trening
  • At du setter deg mål og at du blir bevisst på hva du ønsker av din hund
  • Miljøtrening
  • Tilrettelegge treningen til deg og din hund
  • Nei/stopp trening

Målet med grunnkurset er å bevisstgjøre deg på hvilke egenskaper hunden har og hvordan bruke det i treningen.  Det legges vekt på hvordan motivere, belønne, time belønning av riktig adferd og bryte adferd som ikke er ønsket. Det jobbes med de mest grunnleggende øvelser som du trenger i hverdagen. Alle øvelsene vil etter hvert gjennomføres med forskjellige former for forstyrrelser. Førerne lærer å motivere og belønne hunden riktig. Vi jobber mye med positiv forsterkning, dvs. eks. godbiter, leke, riktig bruk av stemmen og kroppen.

Hunden går igjennom 3 kritiske faser frem til de er ca 24 mnd, og det i disse periodene at hunden tillegger seg unoter/uvaner som gir hundefører utfordringer i hverdagen. Det er viktig å komme i gang med treningen tidlig, slik at du lærer å forstå hunden. Hvordan belønne riktig adferd og hvordan bryte uønsket adferd.

grunnkurs

Grunnkurs på Gjettum og Fornebu går over 8 ganger og du kan velge mellom mandager/onsdager og tirsdager/torsdager.

Pris: 2200,- Vi har et pakketilbud med 3 kurs for 5700,- Pakken må bestilles før kurset starter.  (pakken inneholder grunnkurs, hverdagslydighetskurs og bronsemerkekurs.)

Kursplasser:

• Storøya skole, Fornebu (tirsdager/torsdager og mandager/onsdager)
  • Gjettum skole, Sandvika (tirsdager/torsdager og mandager/onsdager)

Ønsker du å melde deg på vårt grunnkurs, kan du bestille her.

Påmeldingsknapp

Håper vi sees på vårt grunnkurs!

Epost: ab@oslo-hundeskole.no

Følg oss gjerne på facebook og instagram.

facebook_2015_logo_detail

Instagram announces new changes to the timeline based on feedback - GSMArena.com news