Vil du lære mer om deg selv og hunden din i sommer? Da er sommerleir med hund noe for deg!

Publisert 4 november 2023

Kursdato : Sommer 2023

Sommerleir for hundeinteresserte barn og ungdom på Romerike. Skap sommerminner med hund!

Barn&Hund sommerleir arrangeres av Oslo Hundeskole, Skandinavias største hundeskole.

Her jobber 20 instruktører hver leiruke for å skape gode sommerminner for barn og ungdom på Østlandet.

Klikk her for å bli med på sommerens vakreste eventyr!

Glede med hund

Det er noen måneder igjen, men tiden går fort. Til sommeren skal 270 barn leke, trene og utfolde seg på ikoniske Melnes Gård på Enebakkneset på Romerike. Mandagene på leir er alltid spennende, kommer det noen barn vi kjenner fra før eller er det nye ansikter? Hvordan blir kjemien i de forskjellige gruppene? Og ikke minst, hvordan er hundene?

Noen låner hund av oss. De kjenner vi godt og vi vet at de fungerer godt på leir. Men noen av hundene barna tar med seg er også på leir første gang. Det er ikke bare barna som skal lære seg nye rutiner og regler, det skal hundene også. På tur skal de gå på lang rekke, mens på agilitybanen skal de holde seg rolige mens de andre trener.

Mestring

Mandag er ferdig, både barn og hunder er utslitte. De har vært gjennom mye på en dag. Allerede tirsdag ser vi at rutinene begynner å sitte – både barn og hunder har startet på sin læringsreise. I hundetreningen er vi i gang med mye nytt. Noen lærer fort, andre bruker litt mer tid. Men det er greit – fordi vi starter med forskjellige grunnlag. Og alle får hjelp på det nivået de er.

Gjennom uken virker det nesten som både barn og hunder vokser noen centimeter. Og selv om maten er god, er det nok mestringsfølelsen som vokser mest. Og i bilen hjem opplever foreldre stort sett en av to scenarioer: Enten sover barnet, eller så snakker det på inn og utpust hele veien hjem.

Melnes gård

Navet vårt. Det er her alt skjer. Oslo Hundeskole drives herfra. Barn&Hund gjennomføres her. Her bor det dyr og mennesker i forening hele året.

I tillegg til å drive med leirvirksomhet er Melnes Gård en «Inn på tunet» bedrift og får besøk av barn som trenger noen lyspunkter i livet, 2 ganger i måneden. Å komme til Melnes Gård er et høydepunkt for mange barn, både sommer som vinter.

Klikk her for å se hvilke leiruker som er ledige i sommer!

Har du vært med tidligere?

Har du vært på leir tidligere og har lyst til å dele litt om dine erfaringer med å være på leir? Send det til oss så plukker vi ut noen innlegg som vi deler på våre sosiale medier og nettsider. Skriv da om du vil være anonym eller om vi kan bruke fornavnet ditt ved publisering!

Ser vi deg i sommer?

Vi har sommerleir i uke 26, 27, 32 og 33. Noen av ukene begynner allerede å bli fulle, så dersom du vil være med, må du planlegge sommeren allerede nå! Klikk her for å se når vi har ledige plasser samt å legge inn din bestilling!