«Offroad» trening ny aktivitet på sommerens leir!

Publisert 26 januar 2023

Kursdato : Sommeren 2023

For å få glede med hund, handler det om å engasjere og motivere hunden til aktiviteter. Dette fører til et sterkt samarbeid mellom deg og hunden din.

Hopp og sprett er jo lett!

Tenk om du kan aktivisere hunden med det du finner, kanskje er det en haug med pinner?

Ikke til å kaste, men til å gå over, her finnes det ingen lover.

Ut på tur du går, der er det mye du får, både steiner og pinner du kan bruke til hinder.

Aktivisering vi gjør, for vi vil ikke ha en hund som er skjør.

Fantasifullt er verdifullt, over eller under, det er dette som styrker hunder.

Agilitybane du kan lage også hjemme i din egen hage, dette skaper en relasjon og gir inspirasjon!

All trening av hund trenger ikke være med dyre rekvisita. Du trenger ikke å kjøpe deg en hel agilitybane med hopphindre, tunneler og slalåm. Det er mye du kan gjøre for å trene og utfordre hunden. Det kan være i skogen, i byen eller egentlig der det måtte passe.

Det handler om å være kreativ og fantasifull, bruk det du finner underveis.

Tanken med «offroad trening» er at når du er på en helt vanlig tur med hunden din kan legge inn aktiviseringsøvelser.

Den kan:

• hoppe over eller krype under et tre som har falt.
  • sitt og bli på en stubbe.
  • slalåm mellom sykkelstativer.
  • rygge opp og ned en fortauskant.

Dette er øvelser som vil skape samarbeid, mestring og glede. Samtidig vil hunden bygge styrke og koordinasjon.

I år kommer Barn og Hund til å lage en offroadbane. Den vil minne litt om agility, men i skogen.

Målet er at den skal gi barna og ungdommene kreativitet i hundetreningen. Til å finne ny og spennende treningsplasser og morsomme ting å trene på når de er på tur med hunden.

I sommer vil vi lære barna og ungdommen hvordan og skape et sterkt og solid bånd til hunden!