Gjemsel med hunden!

Publisert 25 januar 2023

Kursdato : Barn & Hund Sommerleir

For å skape det beste forholdet mellom deg og hunden din, gjelder det å aktivisere den. Finne på mye gøy og lære den nye ting.

Til sommeren har vi en veldig gøy og spennende øvelse. En øvelse som skaper stor motivasjon og mye glede:

Gjemsel med hunden!

I denne øvelsen bruker hundene hele sitt sanseapparat, men mest nesen.

Nesen på hunden er helt fantastisk. Om du lukter et A4 ark, så lukter hunden en hel fotballbane.Så stor forskjell er det mellom oss mennesker og dyr når det kommer til denne sansen.

Derfor vil vi nå lære barn og ungdom hvordan benytte seg av dette fantastiske verktøyet til hunden.

Gjemsel med hunden

I en av aktivitetene på Barn & Hund Sommerleir vil vi dra opp i skogen.

Alle barna stiller seg i en stor sirkel. Et og et barn løper ut i skogen, men en instruktør holder igjen hunden. Når barnet har gjemt seg, vil instruktøren slippe hunden og hunden vil lete til den finner igjen barnet. Vi vil benytte oss av langline, da det er båndtvang i sommer.

Når hunden finner barnet, er det alltid stor lykke! Både fra hundens side og barnets side.

Og tenkt deg den fine relasjonsbyggeren da!

Denne aktiviteten er veldig enkel å gjøre hjemme også. Kan gjøres over alt, når som helst og (nesten) hvor som helst!

Gøy for store, små og hund.

Vi gleder oss til å bygge et godt samhold mellom barn/ungdom og hund!

Vi ses på Barn & Hund sommerleir!

Og du bør sikre deg plass i dag... Leiren fylles raskt opp. Det er bare å klikke her: