Hundekurs i hverdagslydighet

Publisert 23 april 2024

Kursdato : 28. mai. 2024

På Gjettum og Fornebu fra 28. mai. Hverdagslydighetskurset  er et videregående hundekurs hvor vi befester øvelser, jobber med gode belønninger, hvordan sette krav, miljøtrening og hvordan få kontroll i hverdagen med hund!

Hundekurset viderefører øvelsene fra grunnkurset og vi setter større forventninger til både hund og fører. Vi legger stor vekt på å utdanne fører slik at samarbeidet mellom hund og fører er optimalt, både på treningsbanen og i hverdagen! Et videregående hundekurs er en viktig fase for både hundeeiere og deres pelskledde venner. Dette kurset går utover grunnleggende kommandoer og fokuserer på å befeste øvelser, innføre tydeligere belønningsstrukturer og krav, samt å jobbe med hunden effektivt i ulike miljøer.

Befestelse av øvelser:

Etter å ha mestret grunnleggende kommandoer som sitt, bli, og gå-pent i bånd, er det på tide å befeste disse ferdighetene. Hverdagslydighetskurset fokuserer på å styrke forståelsen og etterlevelsen av kommandoer gjennom gjentatte øvelser. Dette innebærer å praktisere kommandoene i ulike situasjoner og miljøer for å sikre at hunden responderer konsistent og pålitelig.

Belønning og krav:

På vårt hverdagslydighetskurs introduserer vi mer komplekse oppgaver og forventer at hunden følger instruksjoner grundig. Belønningssystemet spiller en viktig rolle i denne fasen, hvor positiv forsterkning blir brukt for å belønne ønsket atferd. Dette kan inkludere verbal ros, kjærlighet, lek eller til og med små godbiter.

Miljøtrening:

Hunder bør kunne øvelsene i ulike miljøer og situasjoner uten å miste fokus eller lydighet. Miljøtrening i et videregående hundekurs innebærer å eksponere hunden for varierte steder, underlag og lyder. Dette bidrar til å bygge hundens selvtillit og evne til å håndtere uforutsette situasjoner, samtidig som det styrker båndet mellom eier og hund.

Kontroll på hunden:

I vårt samfunn er det store krav til hundeeier og hund. Det er et stort krav på at vi har kontroll. Videregående hundekurs fokuserer også på å styrke eierens evne til å kontrollere hunden i ulike situasjoner. Dette inkluderer bruk av lengre bånd, mer avanserte lydighetskommandoer og praktisk trening i hverdagslige situasjoner. Målet er å sikre at hunden er lydig og håndterbar i ulike omgivelser.

Hverdagslydighetskurset er en investering i et langvarig og positivt forhold mellom eier og hund. Gjennom befestelse av øvelser, tydelige krav og belønningssystemer, miljøtrening og forbedret kontroll, kan eiere forvente en mer lydig, trygg og godt tilpasset hund. Dette kurset gir ikke bare nødvendige ferdigheter, men også styrker båndet mellom menneske og hund, og gir begge en dypere forståelse for hverandre.

Vårt fokus er trivsel og godt samarbeid mellom hund og fører! Vi vil at du skal lykkes!

Praktisk info:

Kurset går over 8 kvelder - tirsdager og torsdager

Kursene ved Gjettum skole fra 19:30 - 21:00

Kursene på Fornebu fra kl 19:30 - 21:00

Oppstart: 28. mai 2024

Pris:

Pris: 2200,-

Ønsker du å melde deg på hverdagslydighetskurset, kan du bestille her.

Håper vi sees på vårt hverdagslydighetskurs!

Kontaktinfo:

E-post: ab@oslo-hundeskole.no

Mobil: 48206480

Følg oss gjerne på facebook og instagram.

facebook_2015_logo_detail

Instagram announces new changes to the timeline based on feedback - GSMArena.com news