Kundeomtaler

Publisert 19 februar 2015

Det var selvfølgelig helt naturlig for meg å kontakte Oslo Hundeskole når jeg fikk min lille rottweiler «Kompis».

Anita Frostrud
Vi startet på "Sommerkurs 2011" dette var en kjempefin start på vår kurskarriere.
Dette var veldig moro og sosialt. Må jo også ærlig innrømme at jeg var kritisk og spent på instruktørene, da jeg har trent med mange forskjellige instruktører opp igjennom årene med tidligere hunder. Man blir jo litt kresen etterhvert, og det er jo viktig at disse er der for deg og hunden..

De skal være positive, flinke til å lære fra seg og selvfølgelig trene slik jeg ønsker.
Her scoret Ole-Jan stort. Dette resulterte selvfølgelig i at vi startet på Grunnkurs som ble etterfulgt av Hverdagslydighet.... Og NÅ er vi klar for Bronsemerkeprøve neste onsdag..

Kompis og jeg har gledet oss til alle kurskvelder vi har vært på og Bronsemerke blir garantert ikke det siste... En stor takk til Ole-Jan for alt de gjør for oss:-)

Vi melder oss inn i "mandagsklubben" slik at det sosiale for "Kompis" og meg selv vedvarer..

Oslo Hundeskole Avd. Follo er det beste stedet for å trene hund:-)

Mette Wilhelmsen
Oslo hundeskole avd. follo har flott sted å trene på midt i Ski. Kjempeflinke instruktører som har svar på det meste om hund .
Hilsen Oscar og Mette

Torill Bisgaard
”Jeg trengte et hyggelig og inspirerende miljø og trene lydighet med min 15 mnd. gamle rottweiler tispe . meldte meg på bronsemerkekurs i Follo, og det har vært en kjempepositiv opplevelse. Flinke og hyggelige instruktører og en flott treningsgjeng. Både Vixen og mor har gjort store fremskritt. Lydighet er igjen morsomt. I tillegg har det vært superdeilig å være inne i den flotte hallen , godt beskyttet mot vær og vind J

Liss-Carina Lund
Har du hund og bor i nærheten av Ski er det bare en ting som gjelder, meld deg på kurs hos Oslo Hundeskole avd. Follo!

Jeg skulle i utgangspunktet bare gå et grunnkurs som hadde oppstart i august for å få litt ”kustus” på min lille Chihuahua. Men, med de flotte forholdene vi nå har fått og de fantastiske instruktørene som jobber der så er det umulig å slutte å trene hund! Man blir hekta.
Å trene en Chihuahua utendørs i 10 minus og stiv kuling sier seg selv- da er pleddet i sofaen mer å foretrekke, iallfall for min lille prins.
Men, ikke bare er det varme i hallen i form av vifter, det er også varme i menneskene som jobber der, de er medmennesker som kan hjelpe og trøste i vanskelige situasjoner. For det går opp og ned når man trener hund, det har jeg selv fått erfare. Det er ikke alle dager som er like gode, og i motgang er det godt å høre at dette har skjedd selv den beste – du er ikke den eneste, selv om det føles slik akkurat på dette kurset. Og lykkerusen blir desto større når øvelsen neste gang sitter som et skudd!!

Vi kan varmt anbefale Ole-Jan og hans gjeng i Ski, det fins ikke noe alternativ for oss!

Liss-Carina og Milo

Øystein Berg
Anbefaler Oslo Hundeskole avd/follo for alle hundeiere.
Jeg har nå gått 5 kurs hos Oslo Hundeskole avd/follo med min datter på 12-13 år. Vi har en rottweiler tispe på 3 år som kun jeg kunne gå tur med når vi startet på kurs. Nå har min datter på 13 full kontroll.
Etter å ha gått grunnkurs og hverdagslydighet meldte vi på min datter på bronse kurs som hun og Mira sto med glans. Det er en helt annen hund etter super kursing hos Oslo Hundeskole.
Nå går vi ukentlig på mandagsklubb, det er et supert miljø og god trening for hund og menneske. Trenerne er utrolig dyktige!!! Hver Onsdag er Marte og Mira på supert agility kurs med Stine, anbefales på det sterkeste for barn og hund. Håper å se flere med barn på agility kurs som begynner 8 februar, er helt utrolig hvordan barn og hund utvikler seg når de får leke/trene agility.
Mvh Øystein Berg/Marte og Mira.

Ellen og Trond Rune med Odin og Frøya
Vi har 2 bullmastiffer som vi har vært på kurs med fra valpekurset, til grunnkurset, videre til hverdagdlydighets kurset, og til slutt bronsemerke. Trenerne og miljøet i klubben er helt fantastisk, og hundene stortrives med sosialiseringen, og treningen. Vi er nå med i mandagsklubben, der det blir trenet etter alles ønsker, både innendørs, og utendørs.
mvh.
Odin, Frøya, Ellen & Trond Rune

Elisabeth Solberg og Frida
Etter å ha ønsket meg hund i nesten 40 år kom Frida inn i livet vårt i mai 2011. Hun er en dansk-svensk gårdshund som er kvikk og kreativ.  Vi søkte litt rundt for å finne en kursmulighet som passet for oss. Som  nybegynner var det viktig for meg at jeg fant instruktører som var tålmodige nok til å svare på de «dumme spørsmålene», som kunne rose/ oppmuntre og som kunne si ifra når noe kunne gjøre bedre.  Jeg håpet jo selvsagt også på å finne et kurs de det også var rom for litt individuell oppfølging.

Høsten 2011 startet vi på et valpekurs. Vi kom litt for sent første kurskveld og hadde glemt både vannflaske og kobbel... Men vi ble tatt imot med åpne armer og fikk låne både kobbel og vann! Kurset  var veldig morsomt og lærerikt. Så vidt jeg husker var det ikke en kveld uten at en av instruktørene kom bort å spurte hvordan det gikk og om det var noe vi lurte på.

Senere har vi tatt hverdagslydighet. Vi har fått mye hjelp og innholdet i kurset har vært tilpasset det nivået vi er på.  Selv om vi ikke alltid har fått til det vi har forsøkt på,- har jeg alltid kommet fra kurs med en opplevelse av å være god nok og at vi har kommet et stykke videre.

I tillegg til å komme i et godt fagmiljø har vi hatt mange koselige kvelder.

Vår plan er definitivt å fortsette med enten kurs eller klubb,- hund er gøy!