Blodspor og sporleggingskurs Ullensaker

Publisert 22 april 2024

Blodspor og sporleggingskurs

Kursdato : 1. og 2. juni 2024

Et spennende kurs for alle hunder! Blodspor og sporleggingskurs 1. og 2. juni i Ullensaker.
Har du lyst å lære om sportrening og lære hunden å gå blodspor, er dette kurset for deg. Kurset er for deg som vil aktivisere hunden og for deg som har lyst til å godkjenne hunden til ettersøk.

Oppdag gleden og nytten med blodsportrening for hunden!

Blodsporaktiviteter og sporlegging er ikke bare for erfarne hundeentusiaster, det er en givende og spennende aktivitet for alle hunder og deres eiere. Med to erfarne instruktører ved din side, kan du og din hund utforske gleden ved å følge lukten og oppnå ettersøkseffektivitet. Kurset er for alle raser!

Hva er blodspor?

Blodspor er en form for trening og aktivitet for hunder som involverer å følge en duftsti etter dyreblod. Dette kan etterligne situasjoner der hunden må spore et såret dyr under jakt eller bistå i redningsoperasjoner.

Instruktører!

Du vil møte to instruktører - Marthine Heni og Stein Karlsen.

Stein har jaktet i over 30 år med hund. Han buker fritiden på hundene i familien og er med å arrangerer ettersøkskurs gjennom Nannestad jeger og fiskeforening.
Sein er er også autorisert for å bedømme fersk- og blodsporprøver. Det skjer fra april til midten av oktober hvis det ikke er snø.  Ønsker du å prøve deg på ettersøksprøven etter kurset, kan han arrangere dette.

Marthine har jobbet i Oslo Hundeskole i 10 år og har stor erfaring med trening av hund. Hun har jobbet med Stein i flere år og de har samarbeidet om blodsporkursene. Marthine har utdannet flere hunder for ettersøk og har stor erfaring med mange forskjellige raser.

Gi hunden en spennende aktivitet!

Enten hunden din er en ivrig jakthund eller en familiehund, vil blodsporaktiviteter gi den en meningsfull og stimulerende opplevelse. Det tilfredsstiller hundens naturlige instinkter og gir en sunn form for mental og fysisk trening. Ta med hunden på en morsom aktivitet! Her får hunden jobbet med sin unike luktesans! For oss mennesker er synet det viktigste sanseorganet. For hundene er det luktesansen. Ved hjelp av nesen og luktesansen sin, oppdager og opplever hunden sine omgivelser og omverdenen.

Ettersøksprøve!

Du vil få mulighet til å ta ettersøksprøven med Stein. Dette avtales i løpet av helgen. Blodspor eller viltspor er både en bruksegenskap som nyttes av ettersøkshunder og en hundesport som utøves i konkurranseform av ekvipasjer. Når det jaktes hjortevilt i Norge er det påbudt å ha tilgang på en godkjent ettersøkshund, som kan søke opp skadd vilt.

Kursinformasjon:

Dato: 1. og 2. juni 2024

Tid: 10:00 - ca 15:00

Oppmøte: Nybakk i Ullensaker. Kongsvingervegen, 2040 Kløfta. Dette er rundkjøringen og rasteplassen mellom Kløfta og Neskollen.

Pris: 2500,-

Kurset holdes i skogen.

Målet vårt er å samle hundeeiere for å lage et godt miljø rundt hundetrening.  Vi vil legge stor vekt på et positivt og sunt hundehold, hvor trivsel er viktig.

Ønsker du å melde dere på til vårt Blodspor og sporleggingskurs, kan du gjøre det her:

Kontaktinfo:

Epost: ovreromerike@oslo-hundeskole.no

Tlf: 22 07 67 76

Mobil: 406 15 250

Følg oss gjerne på facebook og instagram.

facebook_2015_logo_detail

Media criticizing Instagram's new look is a travesty