Barn & Hund sommerleir: en sommer av vennskap og vekst

Publisert 7 mars 2024

Kursdato : Sommer 2024

Sommeren byr på en unik mulighet for barn og ungdom hos Barn & Hund sommerleir, et sted hvor varige bånd skapes og verdifulle lekser læres. Vår leir handler om mer enn bare å tilbringe tid utendørs; den handler om å bygge et sterkt samhold og samarbeid mellom barn og deres hunder, fylt med forståelse, respekt og masse kjærlighet.

Små øyeblikk, store lærdommer

På leir er hver dag fylt med små, men betydningsfulle øyeblikk. Det kan være et barn som lærer å tolke sin hunds blikk, eller spenningen ved å løse oppgaver sammen. Disse øyeblikkene er våre største seire, hvor vi ser båndet mellom barn og hund styrkes foran våre øyne.

Læring gjennom lek

Vi tror på kraften av læring gjennom lek. Ved å bruke lek som en måte å lære og vokse på, ser vi hvordan både barn og hunder utvikler seg i positiv retning. Det handler om mer enn bare kommandoer; det er om å bygge et felles språk fylt av tillitt, glede og forståelse. Lek er mer enn lek - også agility, lydighet eller andre aktiviteter vil oppfattes som lek for både barn og hund. Lek bygger bånd.

Veien til gjensidig respekt

En viktig del av sommerleiren er å veilede barna i hvordan de kan etablere et forhold basert på gjensidig respekt med hundene sine. Dette inkluderer alt fra hvordan gi kommandoer på en effektiv måte, til å forstå og respektere hundens grenser og behov. Dette er lærdom de tar med seg hjem og som de ofte med fordel kan lære videre til resten av familien. Barna lærer og får med seg veldig mye gjennom en uke på leir hos oss.

Sammen er vi sterkere

Utfordringer møtes best sammen. På leiren fokuserer vi på samarbeidet mellom barn og hund, og styrker deres evne til å fungere som et team. Støtte fra våre instruktører sikrer at alle føler seg inkludert og verdsatt, uavhengig av ferdighetsnivå.

Glede under sommerhimmelen

Kjerneelementet i vår sommerleir er den ubetingede gleden ved å dele sommerdager med en firbent venn. Det er tiden for latter, lek og læring, der nye vennskap blomstrer og gamle forsterkes.

Bli med oss denne sommeren

Invitasjonen står åpen for alle som ønsker å oppleve en sommer fylt med eventyr, læring og kjærlighet. På Barn & Hund sommerleir er hvert smil, hver utfordring, og hvert vennskap en del av vår felles reise mot en sommer vi aldri vil glemme.

Vi ser frem til å ønske deg velkommen og skape minner som vil vare livet ut. Sammen skal vi gjøre denne sommeren til en uforglemmelig opplevelse for både barn og hund.

Finn uken som passer og meld deg på leir i dag!