Hverdagslydighetskurs (torsdager)

Publisert 31 desember 2023

Kursdato : 4 Januar

Dette er et videregående kurs etter grunnkurset .
På dette kurset kommer de store fremskrittene.

Gjennom sterkere påvirkninger på dette kurset vil hunden lære og overse,  løse hunder, flyvende pølser , katter eller folk på byen. I stedet for å oppsøke/løpe etter, skal  hunden lære å forholde seg til fører.

Her kommer vårt  mest populære kurs. Her kommer høstingen av det som ble etablert på valp  og grunnkurs.

Nå går hverdagslydighetskurset både på mandag  og onsdager og  tirsdag og torsdager. Se etter når ditt kurs går.

Kravene øker i samsvar med forståelsen til hunden. Hundefører lærer å utføre riktig påvirkning samt time riktig sine bevegelser og kommando. Hunden skal også lære å gå  i gjennom ei gate med pølser og karbonader rund dens bein, uten å røre de. Hunden  skal på dette kurset følge  med, med  slakk line gjennom de fleste uforutsette ting. Ja for de fleste høres dett vanskelig ut, men gjennom våre flinke instruktører lærer du og din hund å mestre disse øvelsene.

Vi legger stor vekt på å utdanne hundefører, slik at samarbeidet mellom hund og hundefører blir optimalt, både på treningsbanen og i hverdagen!

Krav: Kurset er for deltagere som har gjennomført valpekurs og eller grunnkurs.

På dette kurset videreføres forståelsen for viktige hverdags-øvelser og øker fokus på grensesetting. Det er viktig for oss at hundefører og hund, får god forståelse for samarbeid  og at de begge vinner på det. Dermed kommer begge veldig forsterket ut av dette kurset.

På dette hverdagslydighetskurset legges det til mye forstyrrelser under øvelsene. Vi jobber med å få forflytte forsterker, slik at de i stedet blir en  forventning om at det gode kommer til slutt.

Gjennom de forskjellige plassene og utfordringene vi har på dette kurset, ønsker vi å gjøre hundeeier ansvarsbevisst og at hunden blir en god samfunnsborger! Dvs. At den ikke skal  sette etter andre hunder, uten samtykke av hundefører først, at den setter seg ned og lar andre folk kunne hilse på seg.  Hunden skal få hundefører til å bli stolt av seg.

Vårt fokus er trivsel og godt samarbeid mellom hund og fører! Vi vil at du skal lykkes med ditt hundehold!

På hverdagslydighet har vi fokus på:

• Vi jobber inn rituelle mønster på øvelsene.
  • Vi trener etter hvert uten synlig forsterker
  •  Her fokuserer vi på timing og ros med forsterker til rett tid.
  • Hundefører lærer å føre hund.
  • Hundefører lærer å bruke kroppsspråket bedre, slik at hunden lettere forstår.
  • Hundefører lærer også mer om hundens lydspråk og utnytte dette i kommandospråket.
  • Resultatet av kurset er at hunden har gjennom  våre treningsmetoder, lært å ønske å følge fører som har blitt flokkens leder. Hunden har lært å følge hundeførers ordre gjennom ros og forventning. Den har lært å stole på at det er hundefører som beskytter den, slik at den den selv slipper å konfrontere andre negative påvirkninger, som den tidligere har følt som en trussel.
  •  Hvordan hunden blir, skjer nemlig gjennom  læring. Heldigvis er vi med å å styre læringa til vår hund. Derfor er dette hverdagslydighet kurset det viktigste kurset når grunnkurset er fullført.

Kurset går over 8 ganger, 1dag i uken. Vi starter med teorikveld i Straumsbukta.

På den siste kurskvelden testes hund og fører i en hverdagsprøve. Dommer evaluerer samarbeidsevne, toleranse for andre hunder/mennesker og på viktige hverdagsøvelser.

Mottoet vårt er Glede med Hund.

Meld dere på via vår nettside. Dette kurset er vår desidert mest populære kurs. Du finner ikke maken til kurs.

Kontaktinfo: Oslo Hundeskole avd. Tromsø
Avdelingsleder: Øyvind Trondsen
Adr: Leirstrandveien 110, 9106 Straumsbukta
Tlf: 9888 9700/22076776
E-post: oyvind@oslo-hundeskole.no

oldest
newest most voted
Rune Ytreberg
4 år siden

Hei. Er det ledig plass på Neste kurs i hverdagslydighet, og hvor mye koster det? Vi har gått valpekurs.

Rune Ytreberg