Hundeleir for ungdom sesongen 2019

Publisert 15 februar 2019

Kursdato : Uke 26, 27, 32 og 40

Påmeldingen til årets leir er godt i gang, og her er det rift om plassene!

I uke 26,27 og 32 er det allerede mange påmeldinger og få plasser igjen. Her er er det viktig å være raskt ute!

Ungdomsleirene arrangeres i uke 26,27,32 og 40.

Vi kan garantere en unik og innholdsrik uke for deg sammen med hunden din. Har du ikke hund kan du naturligvis låne av oss.

Meld deg på nå, og vær sikker på at du får den uken du ønsker!
Mer info om Barn & Hund-leir her!                  Gå til påmelding her!

Populær ungdomsleir med hund arrangeres i sommer- og høstferien for hundeinteresserte ungdom fra 13 til 18 år på vakre Melnes Gård ca. 45 min øst for Oslo.

Ta med egen hund eller lån en av oss. Programmet passer for alle typer hunder. Bli med på en aktiv, spennende og lærerik uke med dyr og nye vennskap i fokus.

Vi tilbyr et 5 dagers kvalitetsopplegg utviklet av fagpersoner, med instruktører med høy kompetanse og lang erfaring. Leirene drives av hundeinstruktør og barnevernspedagog Tanja Solstad Marring.
Agility, freestyle, morsomme triks med hund, nye venner, å lære mer om hundens atferd, kroppsspråk og kommunikasjon, samt hundestell, er alle sentrale temaer på ungdomsleir. Det blir også tid til å treffe de andre dyrene på Melnes Gård, dra på badetur og andre fartsfylte aktiviteter.

SLIK KAN EN LEIRDAG PÅ UNGDOMSLEIR SE UT:

• Vekking
  • Tisserunde med hundene
  • Frokost for ungdommer og hunder
  • Tur med hundene
  • Formiddagens aktivitet. Eks agility,triksetrening, lydighet.
  • Oppsummering av aktiviteter og gjennomgang av ettermiddagens program.
  • Middag
  • Fritime. Her har ungdommene tid til å bli bedre kjent og slappe av om de trenger det. Hundene trenger også hvile denne timen.
  • Ettermiddagens aktivitet
  • Oppsummering av aktiviteter.
  • Kveldsmat for ungdommene
  • Foring av hunder
  • Kveldstur
  • Natta

Ungdommene vil bli delt inn i små grupper i alle aktiviteter hvor hundene er med. Dette for å kunne gi hver enkelt en bedre opplæring og oppfølging. Vi tilpasser også litt etter nivå, slik at alle kan få utfordringer på det nivået de er som ekvipasje. Målet er at alle har en god utvikling når uka er ferdig uansett på hvilket nivå de var på da de kom.

Da håper vi å se dere på ungdomsleir!

Mer info om Barn & Hund-leir her!                  Gå til påmelding her!